דרמה בפתח: מוסד חינוכי גדול ומוכר בירושלים מנהל מגעים להצטרפות לממ"ח

$(function(){setImageBanner('a50e4030-adc6-4325-81b9-41b36362390f','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55228,'Image','');})

מוסד חינוכי גדול, תלמוד תורה שבו לומדים מאות תלמידים, מנהל בימים אלו מגעים להצטרפות לרשת הממ"ח. מנהל הת"ת ל'ירושלים החרדית': "הסכנה החינוכית שנשקפת לתלמיד מצד מלמד שחוק, מאיימת יותר מאשר השפעתה של הממ"ח"

תלמידי 'חיידר' בעיירה. פרי מכחולו של הצייר החסיד ר' זלמן זוסיא קליימן

סערת הממ"ח: לאחר שמוסד חינוכי חרדי בבית שמש הודיע כי יעבור לממ"ח, ולאחר דבריו המפתיעים של הרב אברגי'ל שליט"א שפורסמו השבוע מהם עולה כי בכוונתו להעביר את מוסדותיו לזרם הממ"ח - נראה שאנו רואים עדיין רק את קצה הקרחון. מדיווח שהגיע ל'ירושלים החרדית' עולה כי בימים אלו מנהל אחד ממנהלי מוסדות החינוך הגדולים, הוותיקים והמוכרים ביותר בירושלים, מגעים נמרצים מול משרד החינוך במטרה לשלב את המוסד בזרם הממ"ח כבר בשנת הלימודים הקרובה. 

מהפרטים שהגיעו אלינו עולה כי מנהל המוסד, דמות חנוכית ידועה שזוכה להערכה רבה, עומד מאחורי המהלך והוא נחוש לקדם את ההצטרפות לזרם הממ"ח, על אף ההתנגדות הקיימת בציבור החרדי ולמרות העבודה שהוא מודע לכך שחלק ניכר מתלמידי המוסד עשויים לעזוב את הת"ת. בשיחה שערכנו עמו הוא אינו מאשר עדין את הפרטים לפיהם סוכם על הצטרפות המוסד לממ"ח כבר בשנה"ל הקרובה (תשפ"ה) ולדבריו "אנו מצויים עדיין בשלב הגישוש", אך הוא מבהיר כי במידה ו"המידע שאקבל בנוגע לאי התערבות בתכנים יניח את דעתי, אתן אור ירוק למהלך כשכל מה שנותר לי הוא לחתום על שורה של טפסים".

המניעים להצטרפות לממ"ח, לדבריו, הם נטו מתוך ראיית טובתם של התלמידים. "אני מודע לסכנות שנשקפות לחינוך ובעיקר להשקפה כתוצאה מהשתלבות בזרם הממ"ח, זה מטריד ואני בהחלט לא מתעלם מהם", הוא אומר. "יחד עם זאת, אני סבור שבמצב הנוכחי, שבו מלמד בת"ת מקבל פחות ממחצית משכרו של מורה במערכת החינוך, כשהוא עובד אף כפול שעות ממנו, הוא הרסני לא פחות עבור התלמידים. מלמד כזה מגיע לכיתה כשהוא שחוק, ממוטט ומרוט, כשאני לא יכול לצפות ממנו שיתן את המיטב הנדרש מצידו, כך שבסופו של דבר הסכנה שנשקפת מצידו לתלמיד חמורה לא פחות".

לדבריו, "אנו בודקים בימים אלו את כל הפרטים, ואני מקווה שהמידע שאקבל יניח את דעתי. בסופו של דבר, כפי שאמר הרב אברג'יל, מדובר במערכת דומה וזהה למערכות החינוך החרדיות הרשמיות, אם המדובר ב'חינוך העצמאי', 'בני יוסף', ואפילו 'גני בית יעקב'. זו אותה מערכת, אך הכספים יועברו ישירות למורים ולמוסד, מבלי שאותן עמותות ישמשו כ'עמותות צינור'. לצערי, ניסיתי זה מכבר להתקבל לחינוך העצמאי ולבני יוסף, אך בקשותיי נענו בשלילה. וכמי שמחפש את טובתם של המורים והתלמידים, אני סבור שזהו המהלך שנדרש מצידי כעת".

עם זאת, נראה שהמנהל, על אף נחרצותו, אינו זוכה לתמיכה מצד הנהלת המוסד כך שלא ברור האם המהלך יבשיל. אך במידה והדבר יתרחש, הוא צפוי לעורר דרמה של ממש וזאת נוכח ההתנגדות העזה לו זוכה המהלך מצד ההנהגה החרדית הרשמית.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה