לקראת מצב חירום? אלו 'חנויות הברזל' שתהיינה פתוחות בעיר גם תחת אש

$(function(){setImageBanner('fadd56a7-7228-4ca2-b2f5-a20025329b59','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55210,'Image','');})

במשרד הכלכלה נערכו מבעוד מועד לשגרת חירום, ובמסגרת מפת 'חנויות הברזל' ישנה רשימה של חנויות ירושלמיות שמצויידות בכמויות שיתנו מענה לתושבים גם אם מעגל האספקה ישובש. הכירו את החנויות

שולי רנד באושר עד. מתוך סירטון אושר עד

נערכים לכל צרה שלא תבוא: במשרד הכלכלה נערכים לשינויים שיכולים להתרחש כתוצאה ממתקפה איראנית, ובמסגרת ההיערכות לשעת חירום פורסמה רשימת חנויות שהוגדרו כ'חנויות ברזל' שבהן יהיה ניתן לרכוש מוצרי בסיס, גם אם חלילה וחס העיר תהיה נתונה תחת מתקפה.

בחנויות נערכו עם כמויות של מוצרים, בפרט מוצרי הבסיס שהוגדרו ברשימה, ואלו הם: טחינה גולמית, אגוזים, קוסקוס, בורגול, שיבולת שועל, שימורים שונים, טונה, מנה חמה, ביסקוויטים, פריכיות, קרקרים, פירות יבשים, קטניות מבושלות, חמאת בוטנים, דבש, סוכר, חלבה, תה, קפה וכדומה.

במקביל, הוכנה רשימה של מאות "סניפי ברזל" ברחבי הארץ, כאשר נקבע כי סניפים אלה ימשיכו לפעול ולתת שירות לציבור גם במצב מלחמה ופגיעה בעורף, בהתאם למצב ולהנחיות פקע"ר. במשרד מזכירים שאין כל סיבה לבהלה ואין מה להצטייד במזון, שכן המשרד עדכן את מלאי המזון האסטרטגיים של מדינת ישראל. במסגרת זו הוגדלו כמויות מלאי החירום והוספו פרטי מזון, תוך שכל העת נבדקת מוכנות המוצרים וכשירותם. בנוסף, הוכנו עשרות אלפי מארזי מזון הכוללים מוצרים חיוניים, לצורך הפצתם במידת הנדרש, לאזרחים שיהיו נצורים בביתם.

מה כן כדאי להחזיק בבתים? בכל מקרה, ועל כל מקרה שלא יהיה, רצוי שהבית יהיה מצוייד במוצרים שיוכלו לתת מענה ל-3 ימי שהייה, בהם מזון, מים, תרופות, מוצרי טואלטיקה, סוללות נטענות לנייד, טרנזיסטור הפועל על סוללות ועוד. כמו כן כדאי שבבית יהיה מלאי של מוצרים יבשים שאינם מצריכים בישול כמו טחינה גולמית, אגוזים, קוסקוס, בורגול, שיבולת שועל, שימורים שונים, טונה, מנה חמה, ביסקוויטים, פריכיות, קרקרים, פירות יבשים, קטניות מבושלות, חמאת בוטנים, דבש, סוכר, חלבה, תה, קפה וכו'.

והרי רשימת החנויות בעיר ירושלים שהוגדרו כ'חנויות ברזל':

קרפור בית הכרם

שופרסל שלי אורוגואי 3

אושר עד בית הדפוס

נתיב החסד בר כל טוב גילה

שופרסל יש חסד רמת שלמה

רמי לוי עטרות

שופרסל דיל תלפיות

רמי לוי הפרסה תלפיות

אושר עד תלפיות

שופרסל יש חסד בית וגן

רמי לוי יד חרוצים

רמי לוי כנפי נשרים

שופרסל יש חסד גבעת שאול

שופרסל יש בשכונה רמת אשכול

שופרסל דיל ירושלים גילה

שופרסל דיל פסגת זאב

שופרסל דיל בייט ירושלים שח"ל 79

אושר עד שמגר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה