חגי הקניות הסיניים נפתחו - אבל בגלל המלחמה, יש פחות הנחות לישראלים
15.11.24 / 09:28
רוצים לקנות בעלי אקספרס, טמו, שיין או אמזון? המלחמה בעזה משפיעה גם על המחירים שתשלמו: המשלוחים התייקרו, ההנחות הצטמצמו, וחלק מהאתרים בכלל הפסיקו לשלוח לישראל. כך תדעו איפה עדיין כדאי לקנות
אם חיכיתם ליום הרווקים הסיני כדי לעשות קניות מוזלות באינטרנט - כדאי שתדעו שהשנה המצב שונה. המלחמה בעזה משפיעה גם על חגי הקניות הבינלאומיים, והישראלים צפויים לשלם יותר על הקניות שלהם באתרי הסחר המקוונים.
"אין השנה את הטירוף של השנים הקודמות", מסביר בני בוחניק, מומחה לקניות ברשת ומנהל קבוצת 'כזה אני רוצה', בשיחה עם 'דה מרקר'. "אמנם יש מוצרים עם הנחות של עד 40% ויותר, אבל זה החלק הקטן. נעלמו ההנחות האוטומטיות לעגלה, ואין יותר את השיטה של הנחה על הנחה על הנחה שהורידה את המחירים למינימום".
הסיבה העיקרית? המשלוחים התייקרו משמעותית. בגלל המלחמה, האתרים לא יכולים להשתמש בבטן של מטוסי הנוסעים כמו בעבר, ונאלצים להשתמש בטיסות מטען ייעודיות - שיקרות ב-20% בממוצע. חלק מהאתרים מגלגלים את העלות הזו על הצרכנים הישראלים: או שהם מייקרים את המוצרים, או שהם מציעים פחות הנחות.
אז איפה עדיין אפשר לקנות? האתרים הגדולים - עלי אקספרס, טמו, שיין, אמזון, נקסט, אייהרב ואסוס - ממשיכים לשלוח לישראל, והמשלוחים אפילו מגיעים די מהר. "עלי אקספרס אפילו הוסיף לאחרונה אפשרות של משלוח עד הבית בקנייה מעל 40 דולר", מציין בוחניק.
לעומת זאת, אתרים אחרים כמו Oysho מבית זארה, הפסיקו לחלוטין את המשלוחים לישראל. "הטיסות הבינלאומיות לישראל מוגבלות וכל השילוח האווירי הופסק", הסבירו באחד האתרים.
טיפ לקונים: האתרים הגדולים מנסים לעודד אתכם להגדיל את סל הקנייה מעל 75 דולר - רף הפטור ממס. "הם עושים זאת באמצעות מבצעים שבהם המחיר אמנם עובר את רף המס, אבל עדיין אטרקטיבי הרבה יותר מהמחיר בישראל", מסביר ערן קריסטל, סמנכ"ל הסחר של דואר ישראל.
למרות כל האתגרים, דואר ישראל צופה שמספר החבילות שיגיעו לישראל בחודשי נובמבר-דצמבר יישאר דומה לשנים קודמות - כ-8 מיליון חבילות בחודש. האם זה אומר שהישראלים ימשיכו לקנות למרות ההנחות המצומצמות? את התשובה נדע רק בסוף תקופת חגי הקניות.
נקודה מעניינת: בעוד שבישראל ההנחות מצטמצמות, בשאר העולם יום הרווקים הסיני רק מתרחב. השנה הוא נמשך כחודש שלם, ועד ה-30 באוקטובר כבר נרשמו מכירות של 120 מיליארד דולר ברחבי העולם, עם צפי לצמיחה של 15% לעומת השנה שעברה.