פריצות, גז מדמיע ובית המשפט: סערה בממלכת סאדיגורה
25.06.26 / 11:33
עמותת מוסדות סדיגורא ירושלים מבקשת להטיל סנקציות על אנשי סדיגורא בני ברק בטענה להפרת החלטות שיפוטיות • השופט הורה להגיש תגובה בתוך שבעה ימים
הלב כואב: הסכסוך הפנימי בחסידות סדיגורא הגיע בימים האחרונים לפתחו של בית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שעמותת "מוסדות חסידות סדיגורא ירושלים" הגישה בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט בטענה להפרת החלטות שיפוטיות.
עוד בנושא:
מהומות בסדיגורא: הגיעו להחליף מנעולים – וחסידי האדמו"ר מירושלים הזדעקו| צפו
דרמה משפטית: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים הפסיד לאדמו"ר מבני ברק
בבקשה נטען כי אנשי סדיגורא בני ברק הפרו פעם אחר פעם את החלטות בית המשפט האוסרות לבצע שינויים בפעילות העמותה ובנכסיה.
לטענת המבקשים, ביום 18 ביוני הגיעו אנשי בני ברק לישיבה הגדולה בירושלים, פרצו למקום, ניפצו מנעולים, החליפו אותם והוציאו מהמקום את מנהל הישיבה ואת תלמידיה, עד להתערבות המשטרה.
עוד נטען כי ב-22 ביוני הגיעה קבוצה נוספת מבני ברק, שחלק מאנשיה היו מצוידים בגז מדמיע, והתפתח עימות עם אנשי המקום. בבקשה נטען כי מדובר ב"ניסיונות חוזרים ונשנים לעשות דין לעצמם, תוך רמיסת שלטון החוק ואלימות חמורה".
במסגרת הבקשה מבקשת עמותת "מוסדות חסידות סדיגורא ירושלים" להטיל על המשיבים קנסות ואף מאסרים, בטענה כי מדובר בהפרות מתמשכות של החלטות בית המשפט.
השופט אריה רומנוב לא הכריע בבקשה בשלב זה, והורה למשיבים להגיש את תגובתם לטענות בתוך שבעה ימים.
