עלייה המונית לציון הרה"ק מבעלזא לרגל ההילולא; אלו דרכי ההגעה

$(function(){setImageBanner('dc27f99c-caf1-4742-84e2-ff6b2b369d3a','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55290,'Image','');})

בחסידות בעלזא ובתפוצות העולם החסידי מציינים היום שישים ושבע שנים להסתלקותו של הרה"ק רבי אהרן מבעלזא זי"ע. העליה לציונו הקדוש בהר המנוחות החלה אמש ונמשכת היום

עלייה לציון רבי אהרן מבעלזא זי"ע (ארכיון). צילום: שוקי לרר

היום יומא דהילולא קדישא של כ"ק מרן אדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע, שעלה בסערה השמימה לפני שישים ושבע שנים במוצש"ק עקב תשי"ז.

העליה לציון הק' החלה אמש במוצש"ק והיום לאחר תפילת שחרית בהיכל ביהמ"ד הגדול קרית בעלזא ירושלים בראשות כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, עלו רבבות החסידים לציון הק' לאמירת מזמורי התהילים כמנהג בית בעלזא, ולאמירת היהי רצון והקדיש, ודברי תורה מהאדמו"ר שליט"א.

היערכות מוקדמת נערכה במקום לקליטת רבבות העולים לציון הקדוש, על ידי העסקנים בערל קליין ומרדכי לנדאו מזכ"ל קהל מחזיקי הדת, בארגונו של העסקן זאב פרקש, שדאג להשלמת כל פרטי וצרכי ההילולא. סככת בד גדולה הוקמה בכל אזור הציון וכן מערכת מיזוג אויר על מנת להקל על ההמונים המצטופפים בקרבת הציון, ברזיות וחדרי שירותים ניידים, להקל על החום והצפיפות של העולים לציון.

צלוחית של שמן מיוחדת הוצבה למרגלות הציון על ידי מרכז מוסדות בעלזא בארה"ק, ובה שמן אשר יוצק על ידי כל חסידי בעלזא ברחבי ארץ הקודש, בשבועות האחרונים, בהוראת האדמו"ר. במעלות הר המנוחות, בדרך העולה לציון, הוצבו דוכני התרמה לכלל מוסדות התורה והחסד של חסידי בעלזא בארץ ישראל.

בימים הקודמים ערכו חברי בד"ץ מחזיקי הדת סיור בהר המנוחות, ועל פי הוראתם הותקנו דרכי גישה לכהנים והוסרו מכשולות, כדי שכל הקהל יוכל לעלות ולהתחנן ולהתפלל. סודרה דרך מהדרין לגברים ונשים בנפרד, כפי השילוט שהוצב במקום.

משפחת רובין, הממשיכים את חזקת אביהם רבי חיים לייב רובין ז"ל לחלק שתיה קרה ביום ההילולא, הציבו מתקני שתיה גם במסלול ההליכה המיועד לנשים. כמו כן, אוהל מגדנות מיוחד לקהל הרחב הוצב על ידי ארגון 'אהבת חסד' במרכז נתיב העליה.

עסקני ההילולא מציינים כי עם העברת סדרי התחבורה באזור הר המנוחות לחברת 'אקסטרה', מופעלים הקוים כדלהלן: קו 54 שנוסע כל השנה ממסוף הארזים דרך קרית בעלזא להר המנוחות, מהבוקר השעה 5:30 לפנות בוקר עד השעה 2:00 לאחר חצות בשני הכיוונים. בנוסף לכך יופעל קו מיוחד 54א מצומת רמות דרך הרחובות שפע חיים, אהל יהושע, שרי ישראל, תחנה מרכזית, יציאה מהעיר דרך גינות סחרוב להר המנוחות וחזרה, בשעות הנ"ל.

בשבת קודש האחרונה ציינו בכל רחבי תבל את שבת היארצייט, באמרות טהורות ועובדות קודש ממשנתו הטמירה של מלאך עליון. אמש, במוצאי שבת קודש, ליל ההילולא נערכו סעודות מלוה מלכה בבתי המדרשות של חסידי בעלזא, וכמנהג בית בעלזא נערכו סיומי הש"ס.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה