אבל כבד בירושלים: האדמו"ר מפוריסוב זצ"ל

$(function(){setImageBanner('24ad58be-ca45-443b-9d31-18c859e72e50','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55290,'Image','');})

הלך לעולמו בשבת קודש והוא בן 85. נודע מצעירותו כמופלג בתורה, עבודה וגמילות חסדים, ובמשך למעלה מיובל שנים, הנחיל והשריש אמונה טהורה בקרב תלמידיו ושומעי לקחו

האדמו"ר מפוריסוב זצ"ל. צילום: דוד ארזני - בחדרי חרדים

אבל כבד פקד את העולם החסידי, עם הגיע הבשורה המרה על פטירתו של האדמו"ר מפוריסוב, הגאון המקובל רבי חנניה יוסף עקיבא רבינוביץ זצ"ל, אשר הלך לעולמו בשבת קודש והוא בן 85.

במהלך השנה האחרונה, מצבו הבריאותי של הרבי הלך והידרדר, ורבים נשאו תפילה לרפואתו של רבי חנניה יוסף עקיבא בן ליבא. בבוקר השבת, עם זריחת החמה, קרסו מערכות גופו והרבי השיב את נשמתו הטהורה לבוראו, למגינת לב מעריציו ותלמידיו.

הרבי זצ"ל נולד בעשרה בטבת תרצ"ט, לאביו האדמו"ר רבי בנימין רבינוביץ זצ"ל ממשכנות הרועים, שכיהן כחבר בבד"ץ העדה החרדית, ולאמו מרת ליבא ע"ה. הוא היה צאצא של רבי יהושע מפוריסוב זי"ע, בנו של "היהודי הקדוש" מפשיסחה.

בהגיעו לפרקו, נשא לאישה את הרבנית מרת אסתר איטא ע"ה, בתו של הגה"ח רבי שלמה צבי אטיק זצ"ל, מחשובי ירושלים ונכד רבי מנחם מנדל מרימנוב זי"ע.

הרבי נודע מצעירותו כמופלג בתורה, עבודה וגמילות חסדים. גולת הכותרת של פעילותו הרוחנית היו שיעוריו בספר הקדוש 'פרי הארץ' של רבי מנחם מנדל מויטבסק זי"ע, בו דבק ואותו הזכיר תדיר בשיחותיו. במשך למעלה מיובל שנים, הנחיל והשריש אמונה טהורה בקרב תלמידיו ומאזיניו.

ביתו של הרבי היה פתוח לרווחה, ויחד עם רעייתו הרבנית ע"ה, שנפטרה לפני כ-11 חודשים, נהגו להכניס אורחים רבים, כשבכל שבת התארחו בביתם עשרות אברכים ובחורים.

הרבי הותיר אחריו משפחה מפוארת, הכוללת את בניו ובנותיו, חתניו וכלותיו, ביניהם אדמו"רים ורבנים חשובים.

מסע הלוויה יצא במוצאי שבת קודש, פרשת עקב, בשעה 23:00 מרחבת בית המדרש פוריסוב ברחוב לוי יצחק מברדיטשוב בשכונת בתי וורשא בירושלים, ומשם להר המנוחות, שם ייטמן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה