לא "הולך ברגל": ירושלים - העיר המסוכנת ביותר להולכי רגל

$(function(){})

11 הולכי רגל נהרגו ו-236 נפצעו ב-2024 בתאונות דרכים | כמעט כפול מתל אביב הממוקמת שניה בדירוג | גם במספר הפצועים המצב דומה ועגום

אילוסטרציה shutterstock

הולך רגל? הזהר! ירושלים מובילה באופן מדאיג את רשימת הערים המסוכנות להולכי רגל, עם 236 הולכי רגל שנפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024, מתוכם 11 נהרגו ו-89 נפצעו קשה. 

שנת 2024 נרשמה כשנה הקטלנית ביותר להולכי רגל בערים בעשור האחרון, כאשר שניים מתוך שלושה הולכי רגל (66 אחוז) נהרגו בכבישים עירוניים. על פי ניתוח של עמותת אור ירוק, המבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-30 אלף הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2024-2015), מתוכם 1,030 נהרגו (103 בממוצע בכל שנה) ו-6,261 הולכי רגל נפצעו קשה.

בשנת 2024 נהרגו בערי ישראל 80 הולכי רגל – המספר הגבוה ביותר בעשור האחרון, לעומת 68 הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים בכבישים עירוניים בשנת 2023 – עלייה של 18 אחוז.

ירושלים מובילה באופן מדאיג את רשימת הערים המסוכנות להולכי רגל, עם 236 הולכי רגל שנפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024, מתוכם 11 נהרגו ו-89 נפצעו קשה. בעשור האחרון (2024-2015) נפגעו בירושלים 3,043 הולכי רגל בתאונות דרכים, 72 מהם נהרגו ו-867 נפצעו קשה.

במקום השני מדורגת תל אביב-יפו עם 168 הולכי רגל שנפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024, שישה מהם נהרגו ו-42 נפצעו קשה. בעשור האחרון (2024-2015) נפגעו בתל אביב-יפו 3,413 הולכי רגל בתאונות דרכים, 76 נהרגו ו-542 נפצעו קשה.

פתח תקוה תופסת את המקום השלישי עם 137 הולכי רגל שנפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024, שלושה מהם נהרגו ו-23 נפצעו קשה. בעשור האחרון (2024-2015) נפגעו בחיפה 1,322 הולכי רגל בתאונות דרכים, 21 נהרגו ו-166 נפצעו קשה.

חיפה מדורגת במקום הרביעי עם 127 הולכי רגל שנפגעו בתאונות דרכים בשנת 2024, שניים מהם נהרגו ו-27 נפצעו קשה. בעשור האחרון (2024-2015) נפגעו בחיפה 1,594 הולכי רגל בתאונות דרכים, 40 נהרגו ו-330 נפצעו קשה.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מתריע: "מסוכן ללכת ברגל בישראל. כל חציית כביש הפכה לפעולה מסוכנת ונהגים רבים לא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל. בנוסף, תכנון תשתיות הכבישים נעשה עבור נהגי כלי הרכב הפרטיים. במקרים רבים התכנון לא מתחשב בהולכי הרגל ובצרכים הבטיחותיים שלהם. בכל מפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד וייפגע. מספר הולכי הרגל הנפגעים בישראל גבוה בהשוואה למדינות אחרות בעולם. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להפוך את סדרי העדיפויות ולשים את בטיחות הולכי הרגל בערים בראש. יש לעודד את ראשי הערים לקדם הסדרי מיתון וריסון תנועה, בעיקר ברחובות ואזורים מרובי הולכי רגל. פסי האטה, הגבהת מעברי חציה ועוד מגוון שינויים תשתיתיים יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות ולמנוע את הפגיעה בהולך הרגל".

להצטרפות לקבוצות ועדכוני "ירושלים החרדית" בוואטסאפ לחצו כאן

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה