הספירה-לאחור עודכנה: בקרוב תחל לנוע הרכבת הקלה לכל אורך המסלול?
24.02.25 / 23:12
במשרדי צוות תכנית אב לתחבורה מוצב מסך לד גדול עם שעון הסופר לאחור. הכותרת מעל השעון – PTO2 (בתרגום חופשי – אישור הפעלה) מבשרת לכאורה על מועד פתיחת ההארכות המסחריות של הקו האדום לנווה יעקב בצפון ירושלים ולהדסה עין כרם בדרום מערב העיר.
תיק תק (ועוד קצת). במשרדי צוות תכנית אב לתחבורה מוצב מסך לד גדול עם שעון הסופר לאחור. הכותרת מעל השעון – PTO2 (בתרגום חופשי – אישור הפעלה) מבשרת לכאורה על מועד פתיחת ההארכות המסחריות של הקו האדום לנווה יעקב בצפון ירושלים ולהדסה עין כרם בדרום מערב העיר.
על פי התמונה שצולמה קצת לפני השעה 16:00 אחר הצהריים ביום שני, הפתיחה היתה צפויה להיות היום, יום שלישי, בשעה 10:00 בבוקר. אולם רפי גמיש מעיתון 'כל העיר' שפרסם את הידיעה המקורית, מעדכן כי כצפוי שעון העצר עודכן הבוקר. בתמונה המעודכנת, ניתן לראות את צילום המסך כפי שתועד במשרדי צוות תכנית אב לתחבורה, ממש הבוקר (שלישי) בשעה 6:31. מעתה הוא מציין את יעד הפתיחה לעוד יומיים, כלומר ביום חמישי בשעה 11 בבוקר. מצד שני, בהנהלת בית החולים הדסה מסרו לעובדים מועד אחר: יום שישי, ולא יום חמישי.
'כל העיר' אף פנה לכלל הגורמים הרלוונטיים ולא קיבל תשובה חד משמעית בנוגע למועד מדוייק בו יחלו הנסיעות המסחריות לכל אורך הקו. "אנחנו ערוכים ומוכנים", נאמר על ידי גורמים שונים בזכיינית 'כפיר – הרכבת הקלה'. ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה, דבר שהפך להרגל באחרונה, ואילו גורמים בעיריית ירושלים ובצוות אב לתחבורה לא ידעו להגיד האם המועד המצוין על מסך הלד הוא המועד שבו אכן יחלו ההפעלות המסחריות.
בשורה התחתונה – הכדור נמצא בידי האחראי הרלוונטי במשרד התחבורה. החברה הגרמנית החיצונית סיימה את הבדיקות והטסטים שלה והעבירה את החומר למנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה – שהוא כעת צריך לתת את החתימה שלו ולאשר את ההפעלה. האם זה יקרה, והרכבת תחל בנסיעה ביום חמישי, אולי בשישי, או בכלל תתרחש דחיה נוספת, ושעון העצר יתעדכן שוב.