לא תכירו את צומת רמות: 3 גשרים חדשים, חניון "חנה וסע" - וגם תחנת רכבת קלה
15.01.25 / 11:08
העבודות שהחלו בשדרות גולדה מאיר יימשכו עד 2028 • מעברים תת-קרקעיים בעומק 10 מטרים יחברו בין המרכז התחבורתי "הארזים" לתחנת הרכבת העתידית • באוקטובר הקרוב: המעבר לשלב השני של העבודות במרכז הכביש • כל מה שרציתם לדעת
שמונה חודשים לאחר תחילת העבודות בשדרות גולדה מאיר, חושף צוות תכנית אב לתחבורה את התוכניות המפורטות לשינוי פני צומת רמות. במוקד התוכנית: הקמת שלושה גשרים חדשים, כשהמרכזי שבהם ישמש את הרכבת הקלה, ומערכת מעברים תת-קרקעיים מתקדמת.
השלב הראשון של העבודות, שהחל במאי 2024, מתמקד בצד המערבי של שדרות גולדה מאיר וכולל:
- עבודות לבניית גשר חדש והריסת גשר קיים בצומת גולדה מאיר/יגאל ידין
- קידוח וחפירה להכשרת מעברים תת-קרקעיים בעומק 10 מטרים
- העתקת ושדרוג תשתיות חשמל ותקשורת
- הצרת הכביש בקטע הדרומי וצמצום נתיב השתלבות בקטע הצפוני
בחודש אוקטובר 2025 יחל השלב השני והמשמעותי של הפרויקט במרכז שדרות גולדה מאיר. במסגרתו יוקם גשר באורך 58 מטרים שיותאם לעומסי הרכבת הקלה, ועליו תוצב בעתיד תחנת שדרות גולדה/ידין. במקביל, יימשכו עבודות המעברים התת-קרקעיים שיחברו בין המרכז התחבורתי "הארזים" וחניון "חנה וסע" העתידי לתחנת הרכבת.
השלב השלישי והאחרון, המתוכנן לאפריל 2026, יתמקד בצד המזרחי של הכביש ויכלול השלמת המעברים התת-קרקעיים והתקנת מעליות, דרגנועים ומדרגות. "המעברים יאפשרו לראשונה חיבור נגיש ובטוח בין שני צדי שדרות גולדה מאיר", מסביר אלון מיכאלי, מנהל העבודה.
לאורך כל תקופת העבודות, שיימשכו כארבע שנים וחצי, תישמר התנועה בכביש תוך הסטתה לסירוגין בין הנתיבים. בכל שלב יישמרו נתיבים פתוחים לתחבורה ציבורית, רכב פרטי והולכי רגל.
התחנה העתידית בצומת גולדה/ידין תהיה חלק מהקו הכחול של הרכבת הקלה, שיתפרש לאורך 31 קילומטרים מגילה ועד רמות. הקו, שיכלול שלוש שלוחות - לתלפיות, למלחה ולגוננים - ישתלב במערך התחבורה העירוני המתחדש הכולל כבר את הקו האדום על הארכותיו החדשות, והקו הירוק המחבר בין גילה להר הצופים.