קרונות ריקים ונוסעים מתוסכלים: מה קורה עם הארכת הקו האדום של הרק"ל?

$(function(){setImageBanner('c8d77e53-e64e-421f-812b-8cb874a6a385','/dyncontent/2024/11/10/9f6a8c9c-410e-4368-a166-280d5a7e90ff.jfif',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

מועד הפתיחה המובטח של הארכת הקו האדום נדחה בפעם הרביעית, הפעם לינואר 2025. כפי שפורסם ב"ירושלים החרדית" בחודש הקרוב צפויה השבתה זמנית של המערכת כולה למשך כמה ימים, לצורך בדיקות סופיות. משרד התחבורה אמור לספק מערכת היסעים חלופית, אך נכון לעכשיו לא ידוע באיזה אופן ובאיזו תדירות היא תפעל

הרכבת הקלה. צילום: דוברות הרכבת הקלה

תושבי ירושלים מביטים בתסכול בקרונות הריקים של הרכבת הקלה החולפים בתוואי החדש, שאמור להאריך את המסלול הקיים בשמונה קילומטרים נוספים. התוואי, שנועד לחבר את שכונת נווה יעקב בצפון עם בית החולים הדסה עין-כרם בדרום, היה אמור להיפתח כבר לפני כשנה וחצי, אך הירושלמים עדיין ממתינים.

ב"ישראל היום" דווח מפי גורמים המעורים בפרטי הפרויקט, שהקו האדום במתכונתו המחודשת צפוי להיפתח בינואר 2025. זהו תאריך יעד חדש בשרשרת ארוכה של דחיות, שהחלה ביוני 2023 - המועד המקורי שהובטח לציבור. מאז נקבעו ונדחו מועדים רבים, לאחר סכסוכים בין משרד האוצר לחברת "כפיר", המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים.

המלחמה הנוכחית הוסיפה עיכוב נוסף למערכת הסבוכה. צוותי מומחים מחו"ל, שהיו אחראים על קידום הפרויקט, עזבו את הארץ בעקבות פרוץ הקרבות ב-7 באוקטובר. "בתקופת הזמן הזו הנושא לא קודם, הם היו האוטוריטה בנושא הזה", הסבירו הגורמים המעורבים לעיתונאי לידור סולטן. לאחרונה, עם דעיכת עצימות המלחמה, חזרו הצוותים לבירה והחלו בסדרת בדיקות יומיומית.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ddce3a36-18bd-40cc-8415-8030d396120c','/dyncontent/2024/11/10/9f6a8c9c-410e-4368-a166-280d5a7e90ff.jfif',18030,'שפע אייטם כתבה ',510,80,true,55190,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ddce3a36-18bd-40cc-8415-8030d396120c','/dyncontent/2024/12/26/30669998-4820-409e-a7a2-e2ac8b9c9ad4.jpg',18851,'כתבה אושר עד',510,80,true,55190,'Image','');},15]]);})

החדשות המדאיגות עבור תושבי העיר הן שבחודש הקרוב צפויה השבתה מוחלטת של מערכת הרכבות הקלות, כפי שפורסם לאחרונה ב"ירושלים החרדית". ההשבתה, שתתבצע בימי חול בלבד, נדרשת לצורך בדיקת הקו לכל אורכו, כחלק מדרישות משרד התחבורה. "זה תהליך רגיל שקורה גם בחו"ל", מדגישים יודעי דבר, "משביתים את הרכבת לכמה ימים לפני ההפעלה המלאה שלה".

הנתונים מדגישים את חשיבות הפרויקט - כ-170,000 נוסעים משתמשים בקו האדום מדי יום, כשכל רכבת מכילה כ-500 נוסעים. בממוצע שנתי מדובר בכ-40 מיליון נסיעות. לאחר ההארכה המיוחלת, אורך המסילות יגדל מ-14 ל-22 קילומטרים, מה שאמור להקל משמעותית על עומסי התנועה בעיר.

בתקופת ההשבתה הקרובה, משרד התחבורה אמור לספק מערכת היסעים חלופית, אך נכון לעכשיו לא ידוע באיזה אופן ובאיזו תדירות היא תפעל. בינתיים, הירושלמים ממשיכים להמתין, כשהשאלה המרכזית נותרת - האם הפעם יעמדו בלוח הזמנים המובטח?

ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה, זאת תפורסם לכשתתקבל.

להצטרפות לקבוצות ועדכוני "ירושלים החרדית" בוואטסאפ לחצו כאן

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום [email protected]


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('dd2dad05-54d2-4cfc-84a1-d24b5a57c33e','/dyncontent/2024/11/10/9f6a8c9c-410e-4368-a166-280d5a7e90ff.jfif',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,55067,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('dd2dad05-54d2-4cfc-84a1-d24b5a57c33e','/dyncontent/2024/12/26/30669998-4820-409e-a7a2-e2ac8b9c9ad4.jpg',18851,'כתבה אושר עד',525,78,true,55067,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה