אחת הערים המסוכנות להליכה: שיא של עשור במספר הולכי הרגל שנהרגו בירושלים

$(function(){setImageBanner('c7ed4930-7e22-4f2d-9ac6-bcb55b8c6b3a','/dyncontent/2024/11/10/9f6a8c9c-410e-4368-a166-280d5a7e90ff.jfif',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

זינוק דרמטי של 43% במספר ההרוגים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ושיא של 10 שנים. מנתוני "אור ירוק" עולה כי מחצית מההרוגים הם הולכי רגל, ומחציתם האחרת - רוכבי אופנועים וקטנועים. המומחים מזהירים: "הנתונים חייבים להדליק נורה אדומה"

תאונת דרכים קטלנית ברמות. פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

הנתונים הקשים ממשיכים להצטבר: 20 בני אדם קיפחו את חייהם בתאונות דרכים בירושלים מאז תחילת 2024, כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מדובר בזינוק חד של 43% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, המציב את 2024 כשנה הקטלנית ביותר בעשור האחרון בבירה - כך על פי דיווח של אבישג זוהר ב'מיינט ירושלים'.

מניתוח הנתונים שערכה עמותת "אור ירוק" עולה תמונה מדאיגה במיוחד: מתוך ההרוגים, עשרה היו הולכי רגל ותשעה היו רוכבי אופנועים וקטנועים. בקרב הולכי הרגל שנהרגו נמנים חמישה אזרחים ותיקים וילד אחד, בעוד שבין רוכבי האופנועים, מרבית ההרוגים היו צעירים בגילאי 16-24.

"אנחנו רואים עלייה של פי שלושה במספר רוכבי האופנועים ההרוגים בהשוואה לשנה שעברה", מתריע עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "זה משהו שחייב להדליק נורה אדומה לכל מקבלי ההחלטות בעיר. חייבים לבנות תוכניות ארוכות-טווח ולהתחיל לטפל בנושא בדחיפות".

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('46c7c885-4cb6-4747-9226-d83de7dd626f','/dyncontent/2024/11/10/9f6a8c9c-410e-4368-a166-280d5a7e90ff.jfif',18030,'שפע אייטם כתבה ',510,80,true,55190,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('46c7c885-4cb6-4747-9226-d83de7dd626f','/dyncontent/2024/12/26/30669998-4820-409e-a7a2-e2ac8b9c9ad4.jpg',18851,'כתבה אושר עד',510,80,true,55190,'Image','');},15]]);})

נתון מטריד נוסף מצביע על כך שכמעט מחצית מההרוגים הם תושבי מזרח העיר. מומחים טוענים כי יש להגביר את החינוך והאכיפה במגזר, אך במקביל נחשף כי חלה ירידה משמעותית בהיקף האכיפה המשטרתית בעיר, במיוחד בכל הנוגע לעבירות של חציית צומת באור אדום.

פרופ' איתי פישהנדלר, יו"ר עמותת "ברחובות שלנו", מצביע על הצורך בשינוי תפיסתי בתכנון התעבורתי: "העולם הופך את הפירמידה - המטרה של המרחב הציבורי היא לעודד הליכתיות. בירושלים המגמה הפוכה - העירייה מצרה את המדרכות ומעניקה עדיפות לרכב הפרטי".

בתגובה, טוענים בעיריית ירושלים כי העיר נמצאת בעיצומה של מהפכת תחבורה הכוללת מעבר לרשת רכבות קלות, תחבורה ציבורית רחבת היקף ועידוד הליכתיות. בנוסף, העירייה מפעילה תוכניות חינוך והדרכה לבטיחות בדרכים לכלל האוכלוסיות והמגזרים, כולל פעילויות מיוחדות לגיל השלישי ולנהגים צעירים.

להצטרפות לקבוצות ועדכוני "ירושלים החרדית" בוואטסאפ לחצו כאן

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום [email protected]


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('78e82407-4d25-44b2-9fb6-417b2615c162','/dyncontent/2024/11/10/9f6a8c9c-410e-4368-a166-280d5a7e90ff.jfif',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,true,55067,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('78e82407-4d25-44b2-9fb6-417b2615c162','/dyncontent/2024/12/26/30669998-4820-409e-a7a2-e2ac8b9c9ad4.jpg',18851,'כתבה אושר עד',525,78,true,55067,'Image','');},15]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה