תסכול גדול: הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה תידחה בחודשים רבים

$(function(){setImageBanner('e78d39bd-4679-4c80-ae2b-d18d9c6ec4d1','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

למרות שכמעט הכל מוכן, כנראה שהתחנות החדשות בקו ייפתחו רק ב-2025. ההארכה אמורה לשרת מאות אלפי תושבים. בצפון העיר, התכנון כולל הארכה עד לשכונת נווה יעקב עם ארבע תחנות נוספות. בדרום העיר, הקו אמור להתארך מתחנת הר הרצל דרך שמונה תחנות חדשות בשכונות קרית יובל וקרית מנחם, עד לבית החולים הדסה עין כרם

הרכבת הקלה. צילום: דוברות הרכבת הקלה

מסילות הרכבת הקלה מוכנות, התחנות בנויות, והקרונות אף ערכו נסיעות מבחן. אולם, למרות שהכל נראה מוכן, האישור להפעלה מסחרית של המקטעים החדשים מתעכב, וכעת נדחה לשנת 2025.

הרחבת הקו האדום של הרכבת הקלה אמורה לשרת מאות אלפי תושבים. בצפון העיר, התכנון כולל הארכה עד לשכונת נווה יעקב עם ארבע תחנות נוספות. בדרום העיר, הקו אמור להתארך מתחנת הר הרצל דרך שמונה תחנות חדשות בשכונות קרית יובל וקרית מנחם, עד לבית החולים הדסה עין כרם.

העיכוב משפיע על מגוון רחב של אוכלוסיות: תושבי השכונות החדשות, צוותים רפואיים, סטודנטים, מאושפזים ומשפחותיהם בבית החולים הדסה. כבר במרץ האחרון, גורם בחברת "כפיר", המפעילה את הקו, אמר ל'מיינט' כי "לא קיימת שום בעיה טכנית וכי כל הקרונות כבר כשירים להפעלה".

למרות זאת, תאריך ההפעלה נדחה שוב ושוב. תחילה דובר על אוגוסט 2024, אחר כך על נובמבר 2024, ועתה גם תאריך זה אינו רלוונטי. אפילו בלשכת ראש העירייה הביעו ספקות לגבי לוחות הזמנים הללו.

הסיבות לעיכוב מגוונות. סיבה אחת היא סכסוכים בירוקרטיים בין חברת כפיר למשרד האוצר. בנוסף, ישנו חשש של אנשי מקצוע זרים, האמורים לאשר את ההפעלה המסחרית, להגיע לישראל בשל המצב הביטחוני. ובכלל, המלחמה המתמשכת בעזה ובצפון מקשות על קידום פרויקטים מכל סוג, בגלל מחסור בכוח אדם והאטה בעבודת הממשלה.

בינתיים, תושבי ירושלים ממשיכים להמתין לשיפור משמעותי בתחבורה הציבורית בעיר, כאשר פתרון אפשרי נמצא ממש מתחת לאפם, אך עדיין מחוץ להישג ידם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה