תיעוד: עשרות קיצוניים פוצצו באלימות כנס לעידוד גיוס חרדים • צפו

$(function(){setImageBanner('d9f7bfed-f18f-45a0-a61b-a2baccd0f32c','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

את הכנס ארגנה תנועת המילואימניקים 'בואו' בניסיון לקדם מתווה לגיוס מוסכם של בני הישיבות. המשטרה שהוזעקה למקום טיפלה במתפרעים ופינתה אותם בכוח, אולם הכנס בוטל בעקבות ההתפרעות

פיצוץ הכנס לעידוד גיוס החרדים. פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

עשרות חרדים קיצוניים התפרעו אמש (ד') בכנס של תנועת המילואימניקים 'בואו' שמטרתו לקדם מתווה לגיוס מוסכם של בני הישיבות. המשטרה שהוזעקה למקום טיפלה במתפרעים ופינתה אותם בכוח. כמה מהם נעצרו לחקירה. הכנס בוטל בעקבות ההתפרעות.

אשריאל מחלב, פעיל חברתי בתנועת "בואו" ואחד מיוזמי המתווה לגיוס חרדים, סיפר כי "המטרה הייתה ליצור קונצנזוס לחתימה על עקרונות מכבדות למתווה גיוס המכבד את לומדי התורה. בעזרת ה' לא תיפול רוחנו ונמשיך בעשייה הזו למען העם, המדינה והמילואימניקים שצריכים את הביחד הזה באמת ולא כקלישאה".

בכנס היו אמורים להשתתף שני חברי כנסת: דן אילוז מהליכוד ומתן כהנא מהמחנה הממלכתי. ח"כ דן אילוז הגיב: "לא נרתע מקובץ קיצוניים. הגיעה העת לשותפות אמיתית בין כלל המגזרים. זה אפשרי. אחים אנחנו ואם נעמוד ביחד בקרב - אין כוח בעולם שיוכל לפגוע בנו. בלי השותפות של אחינו החרדים, לצערי לא נוכל לעמוד מול האתגרים הגדולים שמולנו כי חסרים לנו חיילים. לאחיי החרדים אני אומר- הוקיעו את הקומץ הזה מקרביכם ובואו לשותפות אמיתית בין כל עם ישראל".

ח"כ מתן כהנא אמר: "אסור לתת לקיצוניים לעצור את התהליך ההכרחי של הצטרפות אחינו החרדים למצוות הנשיאה בנטל הבטחוני".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה