שפע של חוויות ואטרקציות: איפה תטיילו השנה בירושלים?  / מידע מתעדכן

$(function(){setImageBanner('27516e98-8847-4809-973d-bb39ca3e7740','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

לא תאמינו, אבל בהיעדר אתרים בצפון אנו מגלים ים של חוויות ואטקרציות למשפחה החרדית דווקא בבירה. הרי רשימה חלקית של האתרים שללא ספק יספקו שעות של חוויה והנאה לכל המשפחה בימי 'בין הזמנים', וכל זאת בחסות עיריית ירושלים / כל המידע
 
 

עולים לירושלים. עיריית ירושלים

עולים לירושלים: האמת, שזה היה די מפתיע. כמו משפחות רבות אחרות במגזר החרדי גם אנו היינו בטוחים שהשנה המילים 'אין איפה לטייל' יקבלו משמעות שונה, אמיתית לשם שינוי.

אך בדיקה קלה שערכנו מצאה שדווקא בבירה, בירושלים, מחכים לנו שפע ענק של אטרקציות, פעילויות ומופעים, שאותם מספקת לנו עיריית ירושלים. המופעים, שרובם מוצגים לנו תחת הכותרת של 'עולים לירושלים', מספקים שפע של חוויות, לכל המשפחה, מקטון ועד גדול, לבנים ולבנות. אין ספק שהם יתנו לנו מענה לשאלת ה'מה עושים היום' לפחות לימי בין הזמנים תשפ"ד.

אז לנוחותכם, קיבצנו כאן טעימה קלה ממה שמחכה לכם בירושלים. ההמלצה שלנו: בואו.

 

 עולים לירושלים. עיריית ירושלים

מתגלגלים בירושלים

 

בגן סאקר תגלו את המיזם המשותף לחברת Smart Tour ולעיריית ירושלים: מתחם אופני הפארק "Park Bike" המרכזי של ירושלים בגן סאקר.

המיזם מספק אטרקציה משמעותית של רכיבת פנאי על אופני באגי הולנדיים נוחים ובטוחים לשימוש בשבילי הגן הענק.

רכבי פדלים אלו מגיעים מהולנד בעלי 4 גלגלים, יציבים, נוחים לשימוש ומתאימים לכל הגילאים החל משנתיים ומעלה. ניתן לרכוב גם בשניים.

המתחם פתוח בימים א'-ה' בשעות 10:00 עד 22:00 ובימי שישי מ 10:00 עד 14:00.

מחיר: בין 30 ל 60 ש"ח.

פרטים נוספים ועדכונים באתר החברה.



חגיגה בחווה בגיא



בואו לחוות הדגמות של מלאכות חקלאות קדומה וליהנות מיצירה מהטבע לכל המשפחה, אתם מוזמנים לבקר גם בגשר התלוי הארוך ביותר בארץ.

מבצע – רכשו 4 כרטיסים לחגיגה בחווה וקבלו ערכת הכנת תיונים וסימניות חינם! המבצע מתעדכן אוטומטית בקופה. קבלת הערכה במקום.

עלות למשתתף: 20 ש"ח.

עלות ערכת יצירה (אדניות / הכנת תיונים וסימניות / יצירת מקרמה) 35 ש"ח.

שאטלים חינם מחניון מתחם התנה לחווה בגיא.

 לפרטים הכנסו לכאן.



סיפורי הרובע העתיק



האם תרצו להציץ מעבר לכתפו של המצביא האשורי האכזר שעמד מול חומת ירושלים לפני 2,700 שנה ולשמוע מה אמר? האם תרצו להסב בדמיונכם לשולחנם של עשירי ירושלים בימי בית המקדש השני? לשמוע את סיפורו הטראגי של רב יהודי שעלה אל העיר עם חסידיו על מנת לקדם את ביאת המשיח? ללכת בסמטאות מעוקלות ופחות מוכרות ברובע היהודי ולבקר בשוק המרכזי של ירושלים לפני 1,400 שנה?

אם כן – אתם מוזמנים לסיור של 2,700 שנות היסטוריה ברובע היהודי. הסיור יתחיל בשער יפו שהוא שער הכניסה המרכזי של העיר העתיקה משם נרד לעבר הרובע היהודי.

בלב הרובע, מתחת לכיפת השמים נבחין ב'חומה הרחבה' שנבנתה בימי המלך חזקיהו לקראת המצור שהטיל על העיר המלך האשורי סנחריב, נפתח את התנ"ך ונספר את סיפורה של אימה שהסתיימה בהצלה מופלאה. משם נמשיך לקארדו הביזנטי, שהיה רחובה הראשי של ירושלים לפני כ-1,400 שנה ונהנה ממראה החנויות הביזנטיות המצוירות בפרויקט הפסיפסים המרהיב שאותו יזמה החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי.

כניסה נסתרת ובלתי צפויה תוביל אותנו אל מרתפו של בית כנסת החורבה המשוקם שסיפורו מעלה באוב את ירושלים מלפני מאות שנים ועד לימינו שם נשמע על סיפורם של רבי יהודה החסיד ומאות חסידיו. נטפס אל כיפת האבן המרהיבה ונצפה ממנה אל חלל בית הכנסת ואז נפנה מבטנו אל העיר העתיקה הנצפית מכאן בשלל צבעים קולות וריחות במבט נפלא של 360 מעלות.

מגובה התצפית נרד אל סמטאות הרובע היהודי נשמע את הסיפורים המיוחדים שיש לאבנים לספר, משם נרד למרכז דוידסון ומלך על דרך עולי הרגל מימי הבית השני מעל הרחוב נראה את שרידי קשת רובינסון ששימש ככניסה להר הבית. נראה כתובת בת 2000 שנה שאנו עדיין יכולים לקרוא בימנו. בדרכנו אל הכותל הדרומי נבקר במקוואות מפוארים בהם טבלו עולי הרגל לפני העלייה לבית המקדש. נסיים את הסיור במדרגות המונומנטליות שבימי בית המקדש השני הובילו ל"שערי חולדה" ששימשו כאחת הכניסות הראשיות להר הבית בכותל הדרומי.

במהלך הסיור נכנס ל- 2 אתרי תיירות: בית הכנסת החורבה + הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון.

עלויות:

כרטיס משפחתי (זוג+ 3) ב 200 ₪ לסיור מודרך (כל ילד נוסף 15 ₪. כרטיס משפחתי (זוג+3) לביקור ב 4 אתרי תיירות (עלות כל ילד נוסף 15 ₪)

מבצע קיץ משתלם ביותר, ביקור משפחתי ב 4 אתרי תיירות ב 200 ₪ בלבד.

האתרים: הגן הארכיאולוגי ירושלים מרכז דוידסון, בית כנסת החורבה, בתי כהנים- הרובע ההרודיאני, הבית השרוף.

הכרטיס תקף למימוש עד רח' אלול (כניסה אחת לכל אתר).



'החופש ליצור' – אירוע הקיץ של מוזיאון המדע ירושלים



בקבוק קולה שמודפס בחול כבר ראיתם? מה לגבי הראש של נפרטיטי שיצא ממדפסת תלת מימד או נעלי בלרינה שיוצרו ב-AI? מוזמנים למסע מרתק אל עולם הייצור הדיגיטלי, בתערוכת 'החופש ליצור', בו תוכלו לחוות את הקסם באופן פעיל וחווייתי.

לתערוכה יתלווה אירוע מלא פעילויות: סדנת בניית פירות תלת מימד מרהיבים; הרכבות חכמות עם אובייקטים שמודפסים במדפסות תלת מימד; מופע קצף דיגיטלי; משחק חידות ואיתור רמזים נסתרים ומסיבות ימי חמישי. בנוסף, ברחבה החיצונית תוכלו להצטנן מהחום ב'החופש לזרום' – מתחם ענקי של תעלות מים, בניית סכרים, בליסטראות כדורים רטובים ותחרות סירות בכוח סולרי וכוח הרוח (הפעילות מרטיבה ויש להצטייד בבגדי החלפה).

איפה ומתי - שדרות המוזיאונים 3 ירושלים. 1 ביולי עד 31 באוגוסט.

גילאים: המוזיאון מתאים לילדים מגיל 3, והפעילויות מתאימות לילדים מגיל 5 ומעלה.

מחיר: ילדים מתחת גיל 5 - כניסה חינם, ילדים / מבוגרים – 65 ₪, כרטיס משפחתי – 235 ₪, תושבי היישובים המפונים (בהצגת תעודת זהות ושריון מקום מראש) – כניסה חינם.

חובה לשריין ולרכוש כרטיסים מראש.



 

 

חוזרים לעבר: הקריה לארכיאולוגיה

חלפו הימים שבהם המילים 'רשות העתיקות' והציבור החרדי לא הלכו יחד. היום גם הילדים שלכם ירצו לראות מה חדש בעולם הישן, וגם ברשות העתיקות למדו להכיר את הציבור תאב הידע שמתעניין, יותר מאחרים, מה היה כאן בשנים הקדומות.

וכעת,  רשות העתיקות פותחת את הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של ארץ ישראל ע"ש ג'יי וג'יני שוטנשטיין בירושלים להצצה מוקדמת, לקראת הקמתו של מרכז מבקרים גדול.

פעילות לכל המשפחה: סיורים וסדנאות חוויתיים ומותאמים לילדים. הזדמנות מיוחדת ללמוד על פעילות רשות העתיקות וההיסטוריה של ארץ ישראל באמצעות מפגש עם ממצאים קדומים, פתרון חידות וסדנאות, בהן יוכלו הילדים ליצור בעצמם העתק של פסיפס עתיק שיפגשו בסיור ועוד.

משך הפעילות: כשעה וחצי, מומלץ לגילאי 4 ומעלה. עלות השתתפות : 25 ש"ח לילד/מבוגר.

סיורים לקהל הבוגר: בסיור נכיר את אחד מהמבנים המרשימים שנבנו לאחרונה בירושלים, נתוודע לסיפורן של רצפות פסיפס קדומות מרהיבות, נחשף לממצא דרמטי שהתגלה רק החודש במעמקי הים ונגלה דברים מפתיעים על מעבדות שימור הממצאים.

מתאים לגילאי 8 ואילך. משך הסיור כשעה. עלות השתתפות: 20 ש"ח. גמלאים וילדים - 15 ש"ח.

פרטים נוספים: הסיורים יתקיימו בחודשי הקיץ בשעות 09:30–16:30. הסיורים מתקיימים במתחם ממוזג / מוצל.

פרטים: טלפון: 052-2149719.

למגיעים ברכב יש לכתוב במפות גוגל או ב-WAZE את היעד: הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של ארץ ישראל.

להזמנת סיורים לחצו כאן



 

תרבות חרדית

 

בירושלים חיה ותוססת גם פעילות תרבות חרדית. הנה ההזדמנות להכיר את חלק מהפעילות של המרכז התרבותי החרדי ברמות:

18.7 הצגה - "מועדון ה1000", תיאטרון אשתא

14.8 מופע - "משמחי לב" של עופר הלוי

14.8 מופע - "שמיים וארץ" של מאת איילת איינהורן

15.8 מופע מוזיקלי - עם האחים אריק ודביר עמירן

18.8 הצגה לילדים - "אבן הברקת", תיאטרון נקודה טובה

18.8 מופע הזמרת יעל כליפא והסטנדאפיסטית יהודית אריה על במה אחת

20.8 קונצרט חזנות

21.8 הצגה - מאת בית הספר למשחק "האנסמבל"

22.8 הצגה לילדים - "כל מידה זהב", תיאטרון נקודה טובה

26.8 הצגה - "באושר ובאושר" מאת מירי ברנשטיין

27.8 הצגה לילדים - "בן המלך האבוד" מאת מנחם שרון

29.8 הופעה - מוטי וויס ואהרון רזאל

31.8 הופעה נפתלי קמפה

 

 

 

פעילויות וסיורים על טיילת החומות



טיילת החומות הצפונית והדרומית - פתוחות עד 21:00 כל ימות השבוע (למעט שישי) , כל חודש אוגוסט. ⁠ את הסיורים על הטיילת ינעימו גם הרכבים מוסיקליים, ללא תשלום נוסף.



 

כמה זה עולה?

כניסה רגילה, פתיחה מאוחרת, כולל האפליקציה למיצב שומרי החומות:

12 שקלים לילד, 25 שקלים למבוגר.

סיורים מודרכים – כמפורסם באתר לכל סיור בנפרד.

פרטים והזמנות לכל הפעילויות באתר האינטרנט של פמ"י


טיילת על החומות. פמי

מתחם החלקה על הקרח

 



עיריית ירושלים והחברה העירונית 'אריאל' הביאו את האטרקציה הצוננת של קיץ 2024 בירושלים - JERUSALEM ON ICE, קומפלקס חדש ומושקע של החלקה על הקרח, במתחם התחנה הראשונה.





מדובר במתחם הקרח מהגדולים והמתקדמים בישראל, שעשוי קרח אמיתי, מתפרס על פני כ-1,000 מ"ר ונבנה בתוך מבנה חדיש, סגור ובסטנדרט גבוה במיוחד.

המתחם מציע פעילות אטרקטיבית לכל המשפחה וחווית החלקה מהנה על משטח קרח מקצועי. מתחם הקרח פועל בימים א-ה, בין השעות 10:00-23:00 בבוקר (כניסה אחרונה בשעה 22:00 ) ובימי שישי בין השעות 09:00-15:00 בבוקר (כניסה אחרונה בשעה 14:00). הכניסה למתחם ההחלקה הינה מגיל 5 ומעלה. כל סבב החלקה יימשך כ-45 דקות ובכל מספר סבבים תבוצע עבודת תחזוקה למשטח הקרח.

לרשות באי JERUSALEM ON ICE ייתנו במקום נעלי החלקה מתאימות, ולטובת הילדים יעמדו אמצעי עזר להחלקה עם דמויות שונות. כמו-כן, צוות רפואי ילווה את כלל הפעילות במתחם ההחלקה ויעמוד לרשות הקהל הרחב.

מחירי כרטיסים: מחיר רגיל: 65 ₪. בעלי כרטיס 'ירושלמי':45 ₪.

לרכישת כרטיסים באתר ובטלפון 6565*.

 

 החלקה על הקרח בירושלים. ארנון בוסאני

 

פסטיבל הכליזמרים חוזר לירושלים

 

 

פסטיבל הכליזמרים הפך למסורת ירושלמית. בפסטיבל מתקיימים מופעי כליזמר אותנטיים של מוזיקה יהודית-מסורתית ומופעים המשלבים בין השאר מוזיקת ג'אז, טנגו, רית'ם אנד בלוז וקאנטרי. הפסטיבל עושה כבוד למסורת המוזיקלית היהודית העשירה במגוון הופעות שמתקיימות ברחבי העיר.

 

מתכונת הפסטיבל השנה תכלול בין היתר מופע הצדעה לקהילות המפונות המתגוררות בירושלים. בכל מופעי הפסטיבל ישתתף נגן הכינור חיים עזיזי, שנפצע קשה במלחמה ברצועת עזה, וישתתפו גם אומנים בינלאומיים שמבקשים לתמוך בישראל. הפסטיבל ייפתח במופע מיוחד בהשתתפות אריאל זילבר ויינעל בהופעה במלון דן ביחד עם קהילות המפונים.

 

פסטיבל הכלייזמרים. צילום: צבי יוכטמן 

 

אירועי הפסטיבל לקהל הרחב:

 

18.8 בשעה 20:30 | מופע פתיחת הפסטיבל "כליזמר חובק עולם" במתחם התחנה, אורח מיוחד: אריאל זילבר. המופע בהשתתפות חמישיית הסקסופונים הירושלמית, אמן הקלרינט הבינלאומי חנן בר סלע, וירטואוז האקורדיון הבינלאומי אמיל אייבינדר, וירטואוז חליל הפאן הבינלאומי אברהם שוואב. הכניסה חופשית!

 

19.8 בשעה 20:30 | "כליזמרים מהסרטים" בסינמה סיטי ירושלים. וירטואוז הכינור הבינלאומי פבל לוין, נגני אגודת הכליזמרים ירושלים, וירטואוז חליל הפאן הבינלאומי אברהם שוואב. הכניסה חופשית!

 

20.8 בשעה 20:30 | "כליזמרים בנחלאות" במנהל קהילתי לב העיר. וירטואוז הכינור הבינלאומי מריו קורניק, וירטואוז האקורדיון הבינלאומי אמיל אייבינד, הרכב הבלקניה, וירטואוז הסקסופון הבינלאומי אייל תלמודי. הכניסה חופשית!

 

21.8 בשעה 20:00 | "משיב הרוח" ביד ושם. קונצרט כליזמר רב משתתפים לזכר הכליזמרים שנספו בשואה. הכניסה ברכישת כרטיסים מראש.

 

22.8 בשעה 20:30 | "כליזמרים עם קול הנשמה" בתיאטרון ירושלים. מיטב נגני הכליזמר בעולם – 40 נגנים על במה אחת! מכירת הכרטיסים בקופת התיאטרון.

 

23.8 | "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק" במלון דן ירושלים. מופע כליזמרים עבור מפוני הדרום והצפון.

גננה. עיריית ירושלים

יוצאים לג'ננה

ואם אתם תושבי ירושלים (מה לעשות, יש גם פריליבגים) תיהנו מהפעילות ששמורה אך ורק לתושבי ירושלים כשלתושבי יתר ערי הארץ נותר רק להתקנא בהם. ובכן, תושבי העיר יהנו מפעילויות ואטרקציות מסובסדות לכל המשפחה בפארק "ג'ננה", ספיישל פארק, טיולי גיפים, בריכות שחיה, מתחמי פעילות ועוד.

הפעילות נערכת ביוזמת ראש העיר משה ליאון ומחזיק תיק תרבות תורנית הרב דוד בלומנשטוק.  


ההרשמה בשיטת כל הקודם זוכה.  כרטיסים ניתן להזמין בטלפון:
02-3132531

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה