שיאנית ארצית: כ-4,000 דו"חות ניתנו בירושלים בשנה שעברה בגין אי חגירת חגורת בטיחות

$(function(){setImageBanner('628fd034-4619-4884-9b27-07354a4caa6c','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

חגורת בטיחות (אילוסטרציה)

ירושלים ממשיכה להוביל את רשימת הערים בישראל במספר הדו"חות שניתנו בגין אי-חגירת חגורות בטיחות, כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת "אור ירוק". בשנת 2023, נרשמו בבירה 3,826 דו"חות בגין עבירה זו, מתוך סך כולל של 48,403 דו"חות שניתנו ברחבי הארץ.

הנתונים מצביעים על ירידה של כ-17% במספר הדו"חות הכולל לעומת שנת 2022, אז נרשמו 58,384 דו"חות. מגמת הירידה ניכרת גם בהשוואה לשנת 2019, בה נרשמו 86,361 דו"חות - כמעט פי שניים מאשר בשנה החולפת.

בחמש השנים האחרונות (2019-2023) נרשמו בירושלים 22,175 דו"חות בגין אי-חגירת חגורות בטיחות, מספר המדגיש את היקף התופעה בעיר. אחרי ירושלים, הערים המובילות במספר הדו"חות ב-2023 הן: אילת עם 1,566 דו"חות, רהט עם 1,273 דו"חות, נצרת עם 1,221 דו"חות, עפולה עם 1,197 דו"חות, וטבריה עם 1,140 דו"חות.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל "אור ירוק", התייחס לנתונים: "חגורת הבטיחות היא אביזר בטיחות בסיסי ואפקטיבי לצמצום היפגעות בתאונת דרכים. למרות שברור וידוע כי היא חיונית ומצילה חיים, עדיין רבים בוחרים לנהוג ולהסיע נוסעים לא חגורים."

יעקב הוסיף כי המחסור בכוח אדם במשטרת התנועה משפיע על האכיפה: "כאשר למשטרת התנועה חסרים מאות שוטרים ומאות ניידות, חלק מהציבור לא מפחד להיתפס ולמעשה מצפצף על החוק."

"אור ירוק" מדגישה כי חגורות בטיחות פועלות על ידי ריסון הנוסעים במקרה של תאונה. ללא חגורה, הגוף נזרק קדימה בכוח גדול פי 30-60 ממשקל הגוף, מה שמגביר את הסיכון לפגיעות חמורות. החגורה בעלת שלוש נקודות האחיזה נחשבת לאפקטיבית ביותר בהפחתת חומרת הפגיעה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה