שוד אלים במרכז ירושלים: עסקת הדולרים הפכה למלכודת

$(function(){setImageBanner('9b914c71-9c0d-45bc-be68-099f57a66276','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

במשך חודשים תכנן החשוד שוד של 150 אלף דולר במרכז ירושלים תוך שימוש בשטרות מזויפים ואלימות. לאחר מרדף משטרתי, נעצר החשוד והיום הוגש נגדו כתב אישום הכולל עבירות של זיוף, תקיפה וגניבה

דוברות המשטרה

עסקת המרת מטבע שהפכה לשוד אלים במרכז ירושלים הגיעה לסיומה עם הגשת כתב אישום נגד החשוד המרכזי.

התקרית, שהתרחשה לפני כחודש, חושפת תכנון מתוחכם ומעלה שאלות על בטיחות עסקאות מזומנים גדולות.

לפי כתב האישום, החשוד, תושב מרכז הארץ, תיאם מפגש עם הקורבן לצורך המרת 150 אלף דולר. המפגש, שנקבע לשעות אחר הצהריים במרכז העיר, היה שיאו של תהליך ארוך בו ביצע החשוד מספר עסקאות קטנות יותר עם הקורבן, ככל הנראה כדי לרכוש את אמונו.

ביום השוד, הגיע החשוד לזירה על קטנוע עם לוחית זיהוי מזויפת. הוא נכנס לרכבו של הקורבן ומסר לו שקית עם שטרות שהתבררו כמזויפים, בשווי של למעלה מחצי מיליון שקלים. כשהקורבן גילה את התרמית וניסה לקחת בחזרה את הדולרים האמיתיים, החשוד היכה אותו והימלט עם הכסף.

חקירה מהירה של משטרת ירושלים הובילה למעצרם של החשוד המרכזי וחשוד נוסף. בחיפוש בבתיהם נמצאו שטרות מזויפים נוספים, המחאות בשווי מאות אלפי שקלים ופריטים הקושרים אותם לשוד.

"זהו מקרה מורכב שחושף את הסכנות בעסקאות מזומן גדולות," אמר קצין בכיר במשטרת ירושלים. "אנו ממליצים לציבור לבצע עסקאות כאלה רק דרך ערוצים מוסדרים ובטוחים."

כתב האישום שהוגש היום מייחס לחשוד עבירות של זיוף מסמכי זיהוי של רכב, תקיפה, גניבה והחזקת שטרות מזויפים. התביעה דורשת את מעצרו עד תום ההליכים.

מקרה זה מדגיש את הצורך בזהירות יתרה בעסקאות מזומן גדולות ומעלה שאלות לגבי האמצעים שיש לנקוט כדי להגן על הציבור מפני פשעים כאלה.

בינתיים, המשטרה ממשיכה בחקירה ומבקשת מהציבור לדווח על כל מידע רלוונטי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה