שגרירות חדשה תיפתח בירושלים: "בת ברית איתנה של ישראל במאבק נגד הטרור"

$(function(){setImageBanner('cbbe79f5-1b50-4376-bcd6-ed0951f0e058','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

נשיא פרגוואי סנטיאגו פנייה הכריז אתמול על פתיחת שגרירות ארצו בירושלים בדצמבר הקרוב. ההכרזה נעשתה במעמד חגיגי של חנוכת שגרירות ישראל באסונסיון, בירת פרגוואי, בנוכחות יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה והשגריר יועד מגן

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה עם נשיא פרגוואי. צילום: דוברות הכנסת

בצעד משמעותי המחזק את היחסים בין ישראל לפרגוואי, נשיא פרגוואי סנטיאגו פנייה הכריז אתמול על פתיחת שגרירות ארצו בירושלים בדצמבר הקרוב. ההכרזה נעשתה במעמד חגיגי של חנוכת שגרירות ישראל באסונסיון, בירת פרגוואי, בנוכחות יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה והשגריר יועד מגן.

בנאומו, הביע נשיא פרגוואי את הזדהותו העמוקה עם העם היהודי לאור אירועי השבעה באוקטובר. "אנחנו כואבים ביחד עם העם היהודי את אשר קרה בשבעה באוקטובר. אנו לא רק ביחד עכשיו אלא נהיה ביחד לתמיד," אמר פנייה. הוא הדגיש כי היחסים בין המדינות חורגים מעבר לקשרים כלכליים גרידא.

מהלך זה מסמן שינוי משמעותי ביחסים בין המדינות, לאחר שבשנת 2018 נסגרה השגרירות הישראלית בפרגוואי בתגובה לסגירת שגרירות פרגוואי בירושלים. עם בחירתו של פנייה לנשיאות בשנה שעברה, הוא הורה להשיב את השגרירות לבירת ישראל, וכעת ישראל מחזירה את המחווה בפתיחת שגרירותה באסונסיון.

הטקס היה רווי ברגשות עזים, כאשר אבי חסידים, אביו של נאור שנרצח בשבעה באוקטובר יחד עם בת זוגו סיון אלקבץ, קבע את המזוזה מביתם על דלת הכניסה לשגרירות. "המזוזה הזאת היא הלב של נאור וסיון, היא ההמשכיות של הבן שלי," אמר חסידים בהתרגשות. הוא הוסיף בפנייה לבכירי הממשל הפרגוואי: "הם לא הלכו סתם, אף אחד לא ינצח אותנו - לא חמאס ולא איראן. כשאתם איתנו נהיה חזקים."

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה הדגיש בנאומו את משמעות המזוזה כסמל לזיכרון ולחוסנו של העם היהודי. "המזוזה ניתנה במתנה על ידי אביה של סיון, שמעון אלקבץ, כאות הערכה לפרגוואי - שהתעלתה כבת ברית איתנה של ישראל במאבק נגד הטרוריסטים," אמר אוחנה.

מעבר לפתיחת השגרירות, פרגוואי הביעה את תמיכתה בישראל באופן מוחשי. הארמון הנשיאותי הואר בצבעי כחול ולבן, והמדינה פעלה בפורומים בינלאומיים נגד החלטות אנטי-ישראליות מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה