רוצח איש השב"ס נכשל בפוליגרף, אך לא יואשם ברצח ממניע לאומני - האם בג"ץ יתערב?

$(function(){setImageBanner('27cdeb6c-bade-46fe-a1be-89d7a3ac8040','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

יוחאי אבני הי"ד נדקר 66 פעמים בכל חלקי גופו. בדיקת פוליגרף שנערכה למנסור העלתה כי הוא שיקר כאשר טען שלא תכנן את הרצח מראש. משפחת אבני פנתה לפרקליטות הצבאית בדרישה לכלול את המניע הלאומני בכתב האישום, ואיימה לעתור לבג"ץ אם דרישתה לא תתקבל. עורך דינם טען כי ממצאי החקירה מעידים על "פשע שנאה חריג בחומרתו"

איש השב"ס יוחאי אבני הי"ד. צילום: דוברות שב"ס

הפרקליטות הצבאית צפויה להגיש מחר (ג') כתב אישום נגד איברהים מנסור, פעיל חמאס, בגין רצח לוחם שב"ס יוחאי אבני הי"ד בדירתו בגבעון החדשה הסמוכה לירושלים. מנסור, שריצה מעצר מנהלי, יואשם ברצח של אבני, אך המניע הלאומני לא צפוי להיכלל באישום.

בדיקת פוליגרף שנערכה למנסור העלתה כי הוא שיקר כאשר טען שלא תכנן את הרצח מראש. ממצאי החקירה מראים כי מנסור הסתובב ביישוב חמוש בסכין זמן קצר לפני הרצח. המכון לרפואה משפטית קבע כי אבני נדקר 66 פעמים בכל חלקי גופו.

משפחת אבני פנתה לפרקליטות הצבאית בדרישה לכלול את המניע הלאומני בכתב האישום, ואיימה לעתור לבג"ץ אם דרישתה לא תתקבל. עורך דינם טען כי ממצאי החקירה מעידים על "פשע שנאה חריג בחומרתו".

הרצח התרחש לפני כחודש וחצי, כאשר יוחאי אבני נמצא ללא רוח חיים בביתו עם פצעי דקירה רבים. מנסור נעצר יומיים לאחר מכן על ידי כוחות משולבים של משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל.

במהלך דיון קודם בבית המשפט, מנסור הקניט את משפחת הנרצח, חייך וצחק במהלך ההליך, ואף שלח נשיקות דרך המסך, מה שהוביל להוצאתו מהשידור.

משפחת אבני הביעה זעם רב לאחר שהתברר כי החשוד לא יואשם ברצח על רקע לאומני, וקראה בבית המשפט: "מה זה הדבר הזה? זה לא לאומני?!"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה