"רולטה רוסית בחיי החטופים": הפגנה חריגה מול מעון ראש הממשלה בליל שבת

$(function(){setImageBanner('72f90c80-7d24-49cb-bd77-f05686893a3b','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

ההפגנה נערכה בעקבות החלטת הקבינט לאשר את השארת כוחות צה"ל בציר פילדלפי במסגרת עסקה אפשרית. עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן, קראה: "נמאס לנו לקבל עוד בשורות על חטופים שנרצחים בשבי ואתם מחלצים אותם מתים. אנחנו דורשים שתגיעו לעסקה שתבטיח את שחרור יקירינו."

מאהל משפחות החטופים ליד מעון ראש הממשלה. צילום: מטה משפחות החטופים

משפחות חטופים הפגינו באופן חריג בליל שבת מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים, בעקבות החלטת הקבינט לאשר את השארת כוחות צה"ל בציר פילדלפי במסגרת עסקה אפשרית. המשפחות קראו לנתניהו כי עבר את הקו וויתר על החטופים בהחלטתו.

המוחים הניחו על הכביש ברחוב את שלטיהם עם תמונות החטופים, לצד קו מפריד שמעברו תמונותיהם של ששת החטופים שגופותיהם חולצו מהרצועה. אלה בן עמי, בתו של אוהד שמוחזק ברצועה, אמרה: "הקבינט החליט להמשיך לשחק רולטה רוסית בחייהם של החטופים. זהו משחק שאינו מתקבל על הדעת יותר. אני דורשת שלא תעברו את הקו האדום."

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן, קראה: "נמאס לנו לקבל עוד בשורות על חטופים שנרצחים בשבי ואתם מחלצים אותם מתים. אנחנו דורשים שתגיעו לעסקה שתבטיח את שחרור יקירינו." שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת, הוסיפה: "ראש הממשלה על מי עוד אתה מוכן לוותר? בהחלטה שקיבלתם החלטתם בעצם לוותר על חיי חטופים."

בהמשך הערב התפתחה הפגנה גם מול ביתו של נתניהו בקיסריה, שם מאות מחו עם לפידים ודגלים צהובים. מול ביתה של שרת התחבורה מירי רגב, שוטרים הרחיקו משפחות חטופים שתכננו להפגין במקום. ניסן, אחיו של עופר קלדרון המוחזק בשבי, אמר כי נאסר עליהם להציג את תמונת אחיו במרחב הציבורי.

בישיבת הקבינט שהתקיימה בלילה, רק שר הביטחון יואב גלנט הצביע נגד השארת הכוחות בציר, בעוד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמנע. שמונה שרים הצביעו בעד ההחלטה. שרים בקבינט טענו כי "החלטה זו מקרבת את האפשרות לעסקה", למרות שמדובר במחלוקת המרכזית מול חמאס ומצרים.

בעקבות ההחלטה, מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר הודעה זועמת: "אחרי כמעט שנה של הפקרה, נתניהו לא מחמיץ אף הזדמנות כדי לוודא שלא תהיה עסקה. לא בער לממשלת ישראל בחודשי המלחמה הראשונים לפתוח במתקפה בפילדלפי, ברפיח ובדרום הרצועה. מה יקרה אם ניסוג מהציר לתקופה קצובה ונאפשר לסגור עסקה?"

יום קודם לכן, בני משפחות חטופים שהגיעו לגבול רצועת עזה פרצו את הגדר ורצו לעבר שטחה, לאחר שכרזו ברמקולים ליקיריהם שבשבי חמאס וקראו לסגירת עסקה לשחרורם. עומרי שתיוי אמר לאחר שחזר מתחום הרצועה: "לי אין את הפריבילגיה להפקיר את אחי, עידן. אנחנו נלחץ על כל השרים בממשלה שמטרפדים עסקה. פילדלפי לא ימנע מאיתנו להחזיר את החטופים הביתה."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה