"עניין של זמן עד שמישהו יירצח": גל פריצות לבתים בשכונת רמות

$(function(){setImageBanner('c0befdfd-f68e-449e-8934-7f878a6d1469','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

השבוע נפרצו שלוש דירות בלילה אחד וברחוב אחד, ונגנבו מהן כסף ורכוש. העבריינים הם צעירים מהכפרים הפלסטיניים הסמוכים

לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

גל פריצות בתים בשכונת רמות, ככל הנראה על ידי עבריינים מהכפרים הפלסטיניים הסמוכים, מדאיג מאוד את התושבים, שחוששים שפגיעה בנפש היא רק עניין של זמן.

השבוע נפרצו שלוש דירות בלילה אחד וברחוב אחד, ונגנבו מהן כסף ורכוש. בלילות שבת, מתכנסים צעירים פלסטינים עם טרקטורונים ביער רמות ובעמק הארזים, משתוללים שם בלי חשבון ומפעילים מוזיקה בווליום שנשמע היטב בשכונה. התושבים טוענים שפנו למשטרה כמה פעמים, ונתקלו בהתעלמות.

ב"ידיעות ירושלים" צוטט נהוראי הרוש, תושב רמות שביתו נפרץ לאחרונה: "בימי שישי אנחנו שומעים דברים מטורפים מהמואזין. מי שמבין ערבית שומע שהם מדברים על מוחמד דף ועל זה שהם יגיעו עד לטבריה וחיפה. תושבי האזור מפוחדים. אם הייתי יודע שזה כך לא הייתי מגיע לגור פה".
עוד טוענים בשכונה, כי חלק מהאנשים שביתם נפרץ לא מדווחים למשטרה ולכן היקף הבעיה הוא חמור יותר מכפי שמשתקף מנתוני המשטרה.
מעיריית ירושלים נמסר: "ביטחון קו התפר והטיפול בפשיעה הם באחריותה וסמכותה של משטרת ישראל. ראש העיר קיים דיון בנושא בו השתתפו נציגי התושבים והמשטרה, במהלכו סוכם על הגברת הפעילות של המשטרה. זאת לצד פעילותן של שתי כיתות הכוננות הפועלות בשכונה. עוד סוכם על הקמת טיילת (על בסיס תוואי שביל העפר בגבול המערבי של השכונה) כולל הקמת קו תאורה, הוספת מצלמות על מה שכבר קיים ודילול הצמחייה באזור. הפרוייקט נמצא בשלבי תכנון. בשבוע שעבר גם התקיים סיור משותף של אגף חירום וביטחון ושל המשטרה וסוכם שעד הקמת הטיילת יבוצע תגבור נוסף של מצלמות, הוספת פנסים על עמודים קיימים, כמו גם הגברת פעילות המשטרה למניעת הפריצות".
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מייחסת חשיבות רבה ועליונה בהגנה על תושבי האזור ושמירה על רכושם, ולא פחות חשוב מכך - בהקניית תחושת ביטחון אישי לתושבים באזור זה ובכלל רחבי העיר ירושלים. בהתאם מבוצעת באזור כל העת פעילות מבצעית משטרתית, שתכליתה סיכול וטיפול מקצועי ונחוש בכל איום שהוא ובהתאם, הוגברה הפעילות המשטרתית באזור, וכן בוצעו פעילויות שיטור גלויות וסמויות רבות על ידי כוחות המשטרה השונים ולוחמי מג"ב. נמשיך לפעול לשמירה על שלום הציבור ובטחונו ולטיפול בכל איום ובכל זמן, למען התושבים, זאת לצד חקירת אירועים פליליים במקצועיות על מנת למצות את הדין עם מעורבים בכך".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה