על רקע פריצת גדרי ההלכה: הוצב שלט חדש המזכיר את חומרת איסור העלייה להר הבית

$(function(){setImageBanner('3e7ebab5-6af2-439d-8c38-c7a22a2ddf07','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

השלט הוצב בכניסה לרחבת הכותל המערבי, בדומה לשלטים שהיו שם במשך השנים ונתלשו על ידי ארגונים המעודדים עליית יהודים להר בניגוד להלכה

שלט האזהרה בכניסה לכותל המערבי. צילום: הקרן למורשת הכותל

לאחר פניות רבנים וגדולי תורה ועל פי הוראת רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ, הוחזר לאחרונה השלט שנקבע על ידי הרבנות הראשית לישראל בשנת תשכ"ז המזהיר מפני איסור העליה להר הבית בכניסה להר הבית.

עם שחרור הר הבית והכותל המערבי בשנת תשכ"ז פרסמו הרבנים הראשיים דאז הגר"א אונטרמן, והגר"י ניסים ועמם הגר"י אברמסקי, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, הגר"ע יוסף, הגרצ"י קוק עם למעלה מחמישים רבנים מפני האיסור החמור שיש בעליה להר הבית.

וכך כתבו הרבנים: "לפיכך אנו חוזרים ומזהירים על מה שהוזהרנו מכבר שבל יהין איש ואשה להכנס לכל שטח הר הבית, בלי הבדל דרך איזה שער שנכנסים בו. ומלבד עצם הזהירות מאיסור חמור זה של פגיעה בטהרת מקום הקודש והמקדש, יש גם מצווה של מורא מקדש ושמירתו ובזכות זאת יזכנו הקב"ה לשמירתו המהירה..."

עוד הוחלט כי יוצב שלט המזהיר מפני האיסור החמור לכניסה להר הבית.

שלט האזהרה בכניסה לכותל המערבי. צילום: הקרן למורשת הכותל

במשך השנים הוצב השלט וגורמים שונים הסירו אותו. כך כתב רב הכותל דאז הרב יהודה גץ ביומנו כחצי שנה לפני פטירתו בחודש אדר א' תשנ"ה: "הזמנתי שילוט חדש, המרתיע על איסור כניסה להר הבית למרות שאני יודע שהשילוט לא יאריך ימים, כי הארגונים השונים של תומכי העליה – למרות יעלימוהו או ישמידוהו כדרכם"

גם בשנים האחרונות הוצב השלט והוסר, אולם לנוכח האירועים האחרונים בהם גורמים שונים מבקשים להגביר את חילול הקודש ופועלים נגד האיסור שרוב מנין ובנין של רבני ישראל קבעו נחרצות כי אין לעלות להר הבית, הוצב שלט מחדש במקום בולט, ובאמצעים שיהיה קשה להסירו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה