עיניים על הווילה: כך יצא אל הפועל מבצע החיסול של מוחמד דף

$(function(){setImageBanner('780b227e-351f-4465-b34c-9c325afff820','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

שלושה מקורות ישראליים סיפרו לניו יורק טיימס כי במשך שבועות ישראל עקבה מקרוב אחרי וילה מוקפת בעצי דקל בדרום הרצועה וחיכתה לרגע שבו רמטכ"ל חמאס יגיע אליה

דובר צה"ל

יומיים לאחר ההתנקשות הדרמטית ברמטכ"ל חמאס, מוחמד דף, נחשפים חלק מפרטי המבצע המודיעיני המורכב שאפשר אותו. עדיין אין אישור רשמי להצלחת החיסול, אולם בישראל סבורים שהפעם – בניגוד לניסיונות התנקשות קודמים בדף – החיסול הצליח.

שלושה מקורות ישראליים סיפרו לניו יורק טיימס כי במשך שבועות ישראל עקבה מקרוב אחרי וילה מוקפת בעצי דקל בדרום הרצועה וחיכתה לרגע שבו מח"ט ח'אן יונס ראפע סלאמה יגיע אליה. מדובר במתחם שבו המודיעין הישראלי היה סבור שבכיר חמאס אחר יגיע אליו, אחד המבוקשים ביותר - ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, מוחמד דף.

הווילה היא מתחם אחד מני רבים ששימשו את סלאמה. המודיעין הצביע על כך שהווילה, שנמצאת במערב ח'אן יונס, הפכה לאחד המקומות המועדפים על סלאמה ששהה שם יותר ויותר בחודשים האחרון נוכח העובדה שכוחות צה"ל נמצאים בעיר - מעל הקרקע ומתחתיה.

אישור התקיפה הסופי התקבל בשבת, רק אחרי שהתקבל המידע שמוחמד דף ככל הנראה נמצא במתחם שבו שוהה סגנו, מח"ט ח'אן יונס, יחד עם משפחתו.

העיתון האמריקני דיווח כי ישראל השתמשה בלא פחות מ-5 פצצות מונחות מתוצרת ארה"ב. בכירים ישראלים סיפרו כי סלאמה העביר תקופה משמעותית ברשת המנהרות של חמאס - ודילג מהן באופן תכוף אל אותה וילה, יחד עם משפחתו ומחבלים נוספים כדי לברוח מהתנאים הקשים שהיו מתחת לקרקע.

צה"ל ושב"כ זיהו כי סלאמה נמצא בווילה כבר לפני כמה שבועות - אבל הדרג המדיני החליט שלא לתקוף, כדי לראות אם דף יגיע אל המתחם ולחסל גם אותו.

כשצה"ל קיבל מידע נוסף על כך שדף נמצא במתחם, מטוסי הקרב הוזנקו בשעה 10:00 בשבת, ובמקביל בוצעה תקיפות נוספות מסביב ל"מתחמי חירום", שאליהם הנפגעים בתקיפה יכולים להתפנות.

המח"ט, ראפע סלאמה, חוסל בוודאות. גורלו של דף אולי ייוודע רק בעוד זמן רב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה