סערה בעירייה: סגן ראש העיר פרסם פוסטים נגד אונר"א - ונחקר בחשד להסתה

$(function(){setImageBanner('0b602711-6a01-403f-997b-9582ab79bb29','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

אריה קינג פרסם תמונה של מטה אונר"א עולה באש, עם הכיתוב: "תחילה מטה האו"ם במעלות דפנה, שני יהיה מטה האויב בגבעה הצרפתית ושלישי יהיה מטה הארגון הנאצי בקלנדיה. אין מקום לאויב בעיר הקדושה שלנו"

אריה קינג. באדיבות המצולם

סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, נחקר בחשד להסתה לאלימות ולטרור בעקבות פוסטים שפרסם ברשתות החברתיות נגד ארגון אונר"א - סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים. החקירה, שנמשכה כשלוש שעות, נערכה בשבוע שעבר ודבר קיומה פורסם לראשונה בערוץ 14. מקור במשטרה ציין כי החקירה לא יוזמה על ידי המשטרה עצמה, אלא על ידי משרד המשפטים.

הרקע לחקירה מתחיל לאחר שנחשפה מעורבותם של עובדי אונר"א בטבח 7 באוקטובר. בתגובה, ארגן קינג הפגנות מול מטה הסוכנות בשכונת מעלות דפנה בירושלים. המצב הסלים כאשר ב-5 במאי הוצת מטה הסוכנות, מה שהוביל להודעת אונר"א על סגירת המתחם. בעקבות זאת, פרסם קינג ברשת X (לשעבר טוויטר) תמונה של המבנה העולה באש, מלווה בכיתוב באנגלית: "תחילה מטה האו"ם במעלות דפנה, שני יהיה מטה האויב בגבעה הצרפתית ושלישי יהיה מטה הארגון הנאצי בקלנדיה. אין מקום לאויב בעיר הקדושה שלנו".

המשנה לפרקליט המדינה, אלון אלטמן, הורה על חקירת קינג בחשד לעבירות של הסתה לאלימות והסתה לטרור. באישור החקירה, שניתן עוד בחודש מרץ, נכתב כי "עידוד להצתת מבנה אינה מהווה רק פגיעה ברכוש אלא עלול לסכן בני אדם". אלטמן אף ביקש מהמשטרה להסיר את התמונה מהרשת ולחפש פרסומים מסיתים נוספים. במהלך החקירה נשאל קינג גם על פוסטים נוספים, כולל אחד שבו הופיעה תמונה של פעילי צו 9 משחיתים משאית סיוע הומניטרי, מלווה בכיתוב "מצדיע לכם".

קינג, המשרת כעת במילואים, הגיב בחריפות לחקירה. הוא אמר למקורביו כי הוא "מאמין למשטרה ולא לפרקליטות שמגנה על אונר"א ועל חמאס". קינג הוסיף: "המשטרה קיבלה אישור והנחיה לחקור אותי על ציוצים שלי נגד נוכחות אונר"א בירושלים ונגד הסיוע שמוזרם לעזה. אני מתבייש בפרקליטות המדינה, שעליה אני מגן בימים אלה בשירותי הצבאי, ובאותה שעה היא מאשרת את חקירתי כי צייצתי ציוצים לגיטימיים לחלוטין נגד האויב מבית שפועל בירושלים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה