ניצחון לתושבים בקריית היובל: תוכנית הפינוי-בינוי השנויה במחלוקת תידון מחדש

$(function(){setImageBanner('bd9fd2c0-6530-4a3d-a5d4-23b4d191e55d','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

התוכנית, שביקשה להפוך יחידת דיור אחת ל-50 יחידות, עוררה התנגדות בקרב תושבי האזור. העותרים טענו כי התוכנית חורגת מהנורמות המקובלות ועלולה לפגוע באיזון האורבני ובאיכות החיים בשכונה. בית המשפט המחוזי קבע כי הוועדה המחוזית לא שקלה את כל מה שהייתה צריכה לשקול, והורה לה לדון מחדש בנושא

רחוב הנטקה בקריית היובל. צילום: עמותת יובלים 2041

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל אתמול עתירה של תושבי קרית היובל נגד תוכנית התחדשות עירונית ברחוב הנטקה 18. השופטת תמר בר אשר החליטה להחזיר את התוכנית לדיון מחודש בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שם יישמעו טענות והערות התושבים.

התוכנית, שביקשה להפוך יחידת דיור אחת ל-50 יחידות, עוררה התנגדות בקרב תושבי האזור. העותרים טענו כי התוכנית חורגת מהנורמות המקובלות ועלולה לפגוע באיזון האורבני ובאיכות החיים בשכונה. יואל אבן, מהנדס העיר ירושלים, הביע אף הוא הסתייגויות מהתוכנית, וטען כי לא נשקלו שיקולים רחבים יותר הנוגעים לרחוב הנטקה כולו.

במהלך הדיון בבית המשפט, השופטת בר אשר עוררה מחלוקת כאשר הביעה עמדה אישית נגד "המגדלים המפלציים האלה" וציינה כי לדעתה הוועדה המחוזית לא שקלה את כל מה שהייתה צריכה לשקול. דבריה עוררו ביקורת מצד חלק מעורכי הדין הנוכחים, שטענו כי אמירותיה בעייתיות. בתגובה, הבהירה השופטת כי עמדתה האישית אינה קשורה להחלטתה המשפטית.

אסף שפנייר, יו"ר מינהל קהילתי יובלים, בירך על החלטת בית המשפט. לדבריו, "זהו צעד חשוב בדרך לשמירה על האיזון האורבני בקריית היובל ועל איכות החיים של תושביה. התוכנית שאושרה חרגה מהנורמות המקובלות. התעקשות הוועדה המחוזית לקדם פרויקט שנוגד את עמדת מהנדס עיריית ירושלים ומנוגדת את מדיניות הבינוי שלה עצמה מעלה תהיות."

יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה שבית המשפט מתערב בהחלטות תכנוניות בירושלים. מקרים דומים התרחשו בעבר, כגון בעתירות נגד תוכנית מתחם בזק ובנושא אישור תוכנית אב סטטוטורית. בנוסף, לאחרונה עלתה לדיון סוגיית הצטרפות העירייה לתוכניות התחדשות עירונית ללא השגת הרוב הדרוש מבעלי הבתים.

התושבים יגיעו כעת לוועדה המחוזית לתכנון עם תמיכה מבית המשפט, בתקווה שטענותיהם יישמעו. הדיון המחודש בוועדה המחוזית צפוי לבחון את כלל ההיבטים של התוכנית ולאזן בין צרכי הפיתוח העירוני לבין שמירה על אופי השכונה ואיכות חיי התושבים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה