ניצולי הלינץ' יפוצו בידי אלו שניסו לרוצחם נפש: "הענישה קלה מדי"

$(function(){setImageBanner('e6b68a17-d17f-44e2-ba85-f2362de1a3ed','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

אביה ושחר אנטמן עברו לינץ' חמור בידי פורעים ערבים בהר הזיתים בימי מבצע 'שומר החומות' לפני כשלוש שנים. הם ניצלו בנס, וכעת יפוצו בעשרות אלפי שקלים

אביה אנטמן בבית החולים לאחר הלינץ'. פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בני הזוג אביה ושחר אנטמן, שעברו לינץ' חמור בידי פורעים ערבים בהר הזיתים בימי מבצע 'שומר החומות' לפני כשלוש שנים, יפוצו על ידי שניים מהמחבלים בסכום של 30 אלף שקלים - כך קבע בית המשפט המחוזי בירושלים.

סכום התביעה המקורי של בני הזוג אנטמן היה מיליון שקלים, והוא הוגש נגד התוקפים נואף אבו אלהווא ורמי סאלח אל דין מירושלים ומאילת, אחד מהם קטין. נגד מחבלים נוספים שהשתתפו בלינץ' עדיין מתנהל הליך משפטי של תביעה אזרחית.

בריאיון לחדשות 12 אמרה שחר אנטמן: "הלכנו עם המחבלים לגישור כדי להגיע לפשרה על סכום הפיצויים. הייתה לי תחושה קשה לשבת עם אנשים שהשפילו אותנו ורצו להרוג אותנו ולהגיע איתם להסכם. זו הייתה הרגשה מאוד מוזרה לשבת באותו חדר עם מחבלים שאחד מהם זרק עלינו אבן והשני בעט ודקר את בעלי. החלטנו לסיים את האירוע אחרי שלוש שנים שאנחנו מנהלים הליך משפטי נגד המחבלים. זו הרגשה קשה שאנחנו צריכים לשבת ולדבר עם האנשים שרצו לרצוח אותנו ולחתום איתם על הסכמים".

רכבם של בני הזוג אנטמן לאחר הלינץ'. פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

"הרגשנו שאנחנו לא יכולים לסמוך על זה שמבית המשפט ייצא הצדק ושבאמת נראה את הכסף בעיניים", הוסיפה שחר. "זו הייתה תחושה רעה לשבת עם מישהו שרצה לרצוח אותך. הייתי רוצה להעביר לבתי המשפט שהענישה צריכה להיות מחמירה כי אחרת, מחבלים רואים שהענישה קלה ואין הרתעה".

עו"ד חיים בלייכר המייצג את בני הזוג אנטמן אמר בעקבות ההחלטה: "מאחר שברוך ה' לא נותרה נכות בנפגעים וסכומי פיצוים כבר שולמו על ידי המחבלים בתיק הפלילי יש משמעות לסכום הנוסף שאותם מחבלים נאלצו לשלם מכיסם בהליך המשפטי. אנו ממשיכם לנהל הליכים נגד מחבלים נוספים באירוע ומקווים לפרוע סכומי כסף משמעותיים נוספים משאר כיסיהם של המחבלים ובכך להוסיף נדבך חשוב בהרתעה ובמלחמה בטרור".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה