נגנב לכם רכב? הוא כנראה שם: משחטות רכב ענקיות הוקמו בדרום הר חברון

$(function(){setImageBanner('9bb4e7be-639d-4a92-9872-cb8d14a1b53f','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

בחסות המלחמה וחוסר תשומת הלב של הרשויות, הוקמו בחודשים האחרונים עשר מגרטות בלתי חוקיות באזור דרום הר חברון. המגרטות משמשות כתחנה אחרונה לאלפי רכבים גנובים או שהורדו מהכביש, המוברחים דרך פרצות בגדר או מחסומי צה"ל. הרכבים מפורקים לחלקי חילוף או משופצים ומשמשים כ"משטובות" בכבישי יהודה ושומרון. חלקם מיועדים לפיגועי תופת

משחטת הרכב הענקית בדרום הר חברון. צילום: רגבים

בחודשים האחרונים הוקמו עשר מגרטות בלתי חוקיות באזור דרום הר חברון, סמוך ליישוב אשכולות ולכפרים רמאדין ודהריה. בין המגרטות נמצאת הגדולה ביותר שתועדה אי פעם ביהודה ושומרון. התופעה, שתועדה על ידי סייר השטח של תנועת רגבים, מתרחשת ללא הפרעה בחסות המלחמה וחוסר תשומת הלב של הרשויות.

המגרטות משמשות כתחנה אחרונה לאלפי רכבים גנובים או שהורדו מהכביש, המוברחים דרך פרצות בגדר או מחסומי צה"ל. הרכבים מפורקים לחלקי חילוף או משופצים ומשמשים כ"משטובות" בכבישי יהודה ושומרון. חשוב לציין כי בפיגועים האחרונים באזור, המחבלים השתמשו ברכבים אלו.

מלבד הסיכון הביטחוני, המגרטות מהוות מפגע סביבתי חמור. שמנים ודלקים מסוכנים מחלחלים למי התהום, ושריפות צמיגים מתבצעות באופן קבוע.

רועי דרוקר, רכז יו"ש בתנועת רגבים, מתאר את המצב: "בנסיעה לאורך קילומטרים רבים, נחשף חבל ארץ שלם שהפך לארץ הפקר". הוא מדגיש כי בחסות המלחמה, התופעה צמחה למימדים חסרי תקדים.

אלירם אזולאי, ראש מועצת הר חברון, הגיב בכעס על המצב, טוען כי "מדינת ישראל מפקירה את אדמות המדינה להשתלטות פלשתינית פראית".

למרות פניות חוזרות של תנועת רגבים לרשויות, טרם התקבל מענה לבעיה. המצב מדגיש את הצורך הדחוף בפעולה מצד הרשויות לטיפול בתופעה זו, שמהווה סיכון ביטחוני, בטיחותי וסביבתי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה