מפתיע: התחבורה הציבורית בירושלים השתפרה משמעותית. מרגישים את השינוי?
18.11.24 / 09:11
שלוש מפעילות האוטובוסים העירוניים בירושלים - אגד, סופרבוס ואקסטרה - הציגו שיפור ניכר ברמת השירות לנוסעים לעומת החציון השני של 2023. הציונים המשוקללים של כל החברות עלו משמעותית, כאשר כולן עברו את הממוצע הארצי העומד על 71.54
נתונים חדשים שפרסמה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מצביעים על מגמת שיפור מובהקת בשירותי התחבורה הציבורית בירושלים.
חברת אגד מובילה את הדירוג העירוני עם ציון מדד של 82.52, עלייה משמעותית מהציון 74.8 שקיבלה בחציון הקודם. במקום השני ניצבת חברת אקסטרה, המפעילה את קווי הצפון, עם ציון 81.70, שיפור של כמעט שתי נקודות מהחציון הקודם.
את השיפור המרשים ביותר רשמה חברת סופרבוס, שהגיעה לציון 75.63, קפיצה דרמטית מהציון 58.28 שקיבלה בסוף 2023. גם חברת אלקטרה אפיקים, המפעילה את קווי עוטף ירושלים, הציגה שיפור משמעותי עם עלייה מ-51.44 ל-71.47.
בפרמטר החשוב של אחוז ביצוע הנסיעות, המשפיע ישירות על אמינות השירות לנוסעים, מובילה חברת אקסטרה עם 99.63 אחוזי ביצוע. אחריה ניצבת אגד עם 99.36 אחוז, וסופרבוס עם 98.83 אחוז - כולן במגמת שיפור לעומת החציון הקודם.
חשוב לציין כי השיפור הושג למרות אתגרים משמעותיים בתקופת המדידה, שכללו אירועים ביטחוניים בצל המלחמה, חסימות, קשיים בהגעת נהגים לעבודה ושיבושי GPS. הבקרה על השירות מתבצעת באמצעות מערכת אלקטרונית המנטרת את כל נסיעות האוטובוסים, לצד בקרים בשטח הבוחנים את איכות השירות.
המדדים נקבעים על ידי אגף הפיקוח, הבקרה והאכיפה ברשות לתחבורה ציבורית, המפעיל מערכת בקרה מקיפה הכוללת ניטור אלקטרוני של 100 אחוז מהנסיעות ובקרה תפעולית בשטח. החברות נבחנות על פרמטרים שונים, כאשר דגש מיוחד ניתן לעמידה בזמנים ולביצוע הנסיעות בהתאם לתקן שנקבע.