מעלים הילוך: עבודות הקו הכחול של הרכבת הקלה מגיעות לשלב קריטי

$(function(){setImageBanner('c6f6cdc2-aa17-4e3b-8c51-c4b876712552','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

שינויי תנועה בדרך חברון החל מספטמבר; חברה חדשה תפעיל את הקו הארוך ביותר בעיר

עבודות התשתית להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים נכנסות לשלב קריטי, עם תחילת העבודות בצירים המרכזיים של העיר. דרך חברון מסמנת את תחילת השלב הזה, כאשר ביום ראשון הקרוב, 4.8, יחלו עבודות והסדרי תנועה חדשים בציר זה.

לפי הודעת עיריית ירושלים, במהלך ארבעה שבועות עד תחילת ספטמבר, יוסרו תשתיות קיימות כגון עמודי חשמל, תאורה ותמרורים לאורך המפרדה בין צומת אשר וינר לצומת יס פלנט. בשלב זה, לא צפויים שינויים במסלולי הנסיעה הקיימים.

בתחילת ספטמבר, עם השלמת השלב הראשון, תפורק המפרדה הקיימת לאורך דרך חברון לצורך הרחבת הכביש והקמת תוואי הרכבת. שינויים בהסדרי התחבורה הציבורית יכללו ביטול המסלול הייעודי לתחבורה ציבורית בין הצמתים הנ"ל, והפעלת נת"צ חד-כיווני חדש מכיוון מרכז העיר לכיוון שכונת גילה.

הקו הכחול, באורך של כ-31 ק"מ, יחבר בין גילה ותלפיות בדרום העיר לרמת אשכול ורמות בצפון, עם 53 תחנות. אתגר מרכזי הוא המעבר במע"ר החרדי, כולל מקטע תת-קרקעי באורך 2 ק"מ. בעירייה חוששים מהפרעות מצד גורמים קיצוניים, בדומה למחאות שנראו בעבודות הקו הירוק בציר בר אילן וירמיהו.

מפת העבודות בדרך חברון. הפקה: עיריית ירושלים

מוקדי עבודה נוספים שעלולים לעורר מחאות כוללים את רחוב עמק רפאים, שם כבר קיימת התנגדות מצד תושבים ובעלי עסקים, ורחוב קינג ג'ורג', בשל ריכוז גבוה של עסקים קטנים ובינוניים.

הקו הכחול צפוי להיות מופעל על ידי חברת 'Jtrain ltd', שותפות של דניה סיבוס ודן. החברות מחפשות כעת שותף בינלאומי נוסף, לאחר פרישת חברת COMSA הספרדית על רקע מלחמת 'חרבות ברזל'.

עיריית ירושלים מדגישה את מחויבותה לצמצום ההפרעה לתנועה ושמירה על בטיחות משתמשי הדרך במהלך העבודות, ומזמינה את התושבים לפנות למוקד 106 בכל שאלה או צורך במידע נוסף.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה