מלכיאלי מתריע: "אלימות קיצונית" מצד פקחי התחבורה הציבורית בירושלים

$(function(){setImageBanner('f893683a-7001-4e1c-a6a3-f6f864eb6cc0','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

שר הדתות מיכאל מלכיאלי יצא בהצהרה חריפה נגד מה שהוא מכנה "אלימות קיצונית" מצד פקחי התחבורה הציבורית בירושלים, בעקבות סדרת אירועים מטרידים שהתרחשו לאחרונה בעיר

הרכבת הקלה בירושלים. צילום: חברת כפיר

"בתקופה האחרונה לקחו חברות התח"צ את החוק לידיים תוך הפעלת אלימות קיצונית. מצב זה אינו יכול להימשך בשום אופן", הצהיר היום השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי. הוא הבהיר כי "על החברות להתעשת באופן מיידי. במידה והתופעה לא תיעצר, אנו כנציגי ציבור נלחם בתופעת הפקחים האלימים בכל הכלים העומדים לרשותנו".

דבריו החריפים של השר באים על רקע מספר אירועים מזעזעים שחשפו התנהגות בריונית ובלתי מקצועית מצד פקחי התחבורה הציבורית בירושלים:

באירוע שהתרחש היום, פקח של חברת סופרבוס תועד כשהוא מטיל אימה על נוסעים בקו 74. הפקח צולם מתעמת עם נוסע חרדי ללא סיבה ברורה, ולאחר מכן תקף באלימות נוסעת שניסתה לתעד את האירוע. התקרית הובילה לבהלה ופחד בקרב הנוסעים, כולל ילדה קטנה שפרצה בבכי היסטרי.

לפני כמה ימים, חמישה ילדים תמימים בני 11-12 הפכו לקורבנות של אכיפה דרקונית. הילדים, שביקרו בירושלים במסגרת טיול בחופשת הקיץ, קיבלו קנס ללא אזהרה בשל טעות תמימה בשימוש בכרטיס הרב-קו. הפקחיות לא גילו שום אמפתיה או הבנה למצבם, והורידו אותם מהרכבת באזור מסוכן ליד מזרח ירושלים, תוך שהן מותירות אותם מבוהלים ואובדי עצות.

בתגובה לאירוע בקו 74, מסרה חברת סופרבוס: "החברה מגנה כל סוג של אלימות. מיד עם קבלת הפנייה, זומן הפקח לבירור נסיבות האירוע. אנחנו מצרים על המקרה, שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי החברה ומאמציה לספק שירות איכותי לנוסעים".

לגבי האירוע ברכבת הקלה, נמסר מכפיר הרכבת הקלה: "חודשי הקיץ בימי החופש הגדול מתאפיינים בבני נוער רבים אשר נוסעים ברכבת הקלה ללא תשלום בניגוד לחוק. בניגוד לטענות באירוע המצוין, לאחר בדיקת תיעוד המצלמות, הפקחיות התנהלו כפי המצופה, בנועם, באדיבות ודאגה. בבדיקה שגרתית של תיקוף כרטיסים, נמצא כי אחד משני הנוסעים שבפניה נסע ללא כרטיס מתוקף ועל פי הנהלים. הפקחית ביקשה מהנוסע לרדת בנועם בתחנה הבאה למען מתן הדוח, שוחחה עם אמו ואף דאגה להרגיעו. כל טענה אחרת על התנהגות מבזה או סיכון חיים משוללת יסוד".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה