לאחר חודש: נעצר חשוד בתקיפת השר לשעבר ליצמן בהפגנת הקיצוניים • צפו

$(function(){setImageBanner('e640caec-a33e-40e9-b934-961f8665e633','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

העצור, תושב ירושלים בן 19, חשוד באלימות וגרימת נזק לרכבו של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, בעת שחלף עם רכבו דרך הפגנת קיצונים ברחוב ירמיהו בעיר. מעצרו הוארך בשלושה ימים

מעצר החשוד בתקיפת יעקב ליצמן. צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל עצרה חשוד מרכזי באלימות וגרימת נזק לרכבו של השר לשעבר יעקב ליצמן, לפני כחודש במהלך הפרת סדר אלימה בירושלים. לפני זמן קצר הוארך מעצרו בבימ״ש.

בתאריך 30.6 בשעות הערב, פעלה המשטרה לאפשר את חופש המחאה במהלך עצרת רבת משתתפים שהתקיימה במרכז ירושלים. בשלב מסוים, החלו התפרעויות שכללו יידוי אבנים וחפצים לעבר כוחות המשטרה ומג"ב שפעלו במקום, הדפו את המתפרעים וביצעו בהמשך מעצרים. עם סיום חקירתם, הועבר התיק בעניינם להחלטת הפרקליטות.

בהמשך אותו הערב באזור רחוב ירמיהו, החלה הפרת סדר נוספת שבמהלכה פורעי חוק תקפו והשליכו חפצים לעבר רכבו של נבחר ציבור לשעבר שחלף במקום. כוחות המשטרה פעלו לפיזורם ולחילוץ הרכב ויושביו, אולם נגרם נזק לרכב עצמו. בעקבות המקרה נפתחה חקירה בתחנת לב הבירה שבמחוז ירושלים.

לאחר שבוצעו במשטרה פעולות חקירה שונות בהם ממצאים שנאספו על ידי שוטרי הזיהוי הפלילי, נחשפה זהותו של אחד החשודים המרכזיים במעשה התקיפה והוונדליזם - תושב ירושלים בן 19.

כזכור, הותקף רכבו של שר הבריאות לשעבר כאשר הוא חלף לצד ההפגנה שערכו אנשי 'הפלג' נגד חוק הגיוס, כאשר הם מתנפלים על רכבו של השר לשעבר בשל חלקו, לטענתם, בקידום החוק. לרכב נגרם נזק קל אך היום הבהיר ליצמן שהפגיעה חמורה יותר. 

"ברכב", סיפר, "היו שניים מזקני החסידים, הרב אברהם יוסף אירנשטיין - דמות מיתולוגית בגור ומי שנחשב למקורבו של האדמו"ר ה'בית ישראל' זצ"ל ולאיש אמונו - וכן הרב יעקב קמינר, אף הוא 'בעל תפילה' וותיק בגור ומחבריו הקרובים של האדמו"ר מגור שליט"א מזה שנים. השניים, אמר ליצמן, היו עמי ברכב ומאז הארוע שעברו הם מוכי טראומה".

ליצמן ביקש מהמשטרה שתחקור את הארוע ותביא את האשמים על עונשם. "אסור לעבור לסדר היום על אלימות שכזו", אמר.

נזכיר כי בארוע הותקפה גם מכוניתו של שר השיכון, הרב יצחק גולדקנופף, ממשיכו של ליצמן בכנסת ובממשלה. 

אמש, החשוד נעצר על ידי בלשי המשטרה בירושלים לחקירה בגין עבירות של חבלה במזיד ברכב והשתתפות בהתפרעות, ובסיומה נכלא. הבוקר הובא החשוד בפני בימ"ש, שנעתר לבקשת המשטרה והורה על הארכת מעצרו ב-3 ימים נוספים, עד לתאריך 7.8.24.
חקירת המשטרה נמשכת במטרה למצות עמו את הדין.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה