כאוס בפתיחת שנת הלימודים: בעשרות מוסדות חינוך לא נפתחו הצהרונים

$(function(){setImageBanner('085a17f6-12cb-4f6c-a018-44a7ff67d8af','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

הבעיה החריפה עוד יותר לאור העובדה שההורים לא קיבלו כל הודעה מוקדמת מעמותת לביא או מהעירייה. רבים גילו על המצב רק לאחר פניות יזומות או מפה לאוזן. גם בצהרונים שכן נפתחו, דווח על היעדר ארוחות צהריים

ילדים בצהרון. צילום: ניצנים ירושלים

פתיחת שנת הלימודים בירושלים לוותה בתקלה חמורה כאשר צהרונים רבים, המופעלים על ידי עמותת לביא מטעם עיריית ירושלים, לא נפתחו כמתוכנן. כתוצאה מכך, אלפי ילדים מיותר מ-90 גנים ומספר בתי ספר ברחבי העיר נותרו ללא מסגרת אחר הצהריים, מה שהוביל לזעם רב בקרב ההורים.

הבעיה החריפה עוד יותר לאור העובדה שההורים לא קיבלו כל הודעה מוקדמת מעמותת לביא או מהעירייה. רבים גילו על המצב רק לאחר פניות יזומות או מפה לאוזן. גם בצהרונים שכן נפתחו, דווח על היעדר ארוחות צהריים.

מאחורי המשבר עומדת מחלוקת בין העובדים לבין הרשויות. לפי ארגון "כוח לעובדים", המייצג חלק מהסייעות, המעבר לחוזה העסקה חדש פגע בזכויות העובדות ויצר אי-ודאות לגבי שיבוצן, מה שהוביל רבות מהן לעזוב. עדנה סבג, עובדת צהרון וחברת איגוד הצהרונים בארגון, מתארת מצב של בלבול וחוסר ארגון, כולל בעיות טכניות ברישום העובדות.

דנה קציר, רכזת באיגוד המקצועי של כוח לעובדים, הביעה חשש מעזיבה מאסיבית של עובדות השנה, מעבר ל-300 העוזבות בממוצע מדי שנה. היא קראה לעירייה "להתעשת ולטפל בליקויים החמורים בקליטת העובדות ולחדול מן ההסתה כנגד העובדות ונציגותיהן".

בתגובה, עיריית ירושלים התנצלה בפני ההורים והילדים על עוגמת הנפש שנגרמה. העירייה הודתה בקיומה של בעיית כוח אדם שנוצרה בעקבות הודעות של חלק מהסייעות ברגע האחרון על אי הגעתן לעבודה. עם זאת, העירייה ציינה כי בבתי הספר נפתחו הצהרונים באופן תקין, והבטיחה כי עמותת לביא פועלת להשלמת ההיערכות לפתיחה מלאה של כל המסגרות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה