"יש שופטים בירושלים"? כנראה שלא מספיק: בעיית כוח אדם חמורה בבתי המשפט בבירה

$(function(){setImageBanner('e7af2159-d49e-41c0-8654-6fbad9875d58','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

הבעיה נובעת משילוב של גורמים: מצד אחד, שופטים רבים מגיעים לגיל פרישה, מה שמותיר תקנים ריקים. מהצד השני, העימות בין השר לוין לממלא-מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, מונע את כינוס הוועדה לבחירת שופטים, ובכך מעכב את מילוי התקנים הפנויים

בית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: דוברות הרשות השופטת

מאז כניסתו של יריב לוין לתפקיד שר המשפטים, מערכת בתי המשפט בירושלים מתמודדת עם מחסור חמור בשופטים. בתקופה זו, רק שלושה שופטים חדשים מונו למחוז - אחד לבית המשפט המחוזי ושניים לבית משפט השלום בענייני משפחה. מצב זה הוביל לפתרון יצירתי אך זמני, כפי שחשף אמש (רביעי) נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט משה סובל.

"אנו השופטים והשופטות בבית המשפט המחוזי עושים ללא לאות על-מנת להבטיח הליך משפטי תקין, צודק ויעיל," אמר סובל בטקס פתיחת שנת המשפט החדשה. הוא הוסיף כי כחלק מהמאמצים להתמודד עם המחסור, הוביל בקשה לקבלת סיוע מבתי משפט מחוזיים אחרים.

הפתרון שהוצע ואושר הוא תגבור זמני של מערכת המשפט בירושלים על ידי שופטים ורשמים ממחוזות אחרים. אלה יגיעו לתקופות של שבוע עד שלושה שבועות כדי לסייע בעומס העבודה. סך הכל, 15 שופטים ורשמים צפויים להשתתף במאמץ זה עד סוף שנת 2024.

הבעיה נובעת משילוב של גורמים: מצד אחד, שופטים רבים מגיעים לגיל פרישה, מה שמותיר תקנים ריקים. מהצד השני, העימות בין השר לוין לממלא-מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, מונע את כינוס הוועדה לבחירת שופטים, ובכך מעכב את מילוי התקנים הפנויים.

כרגע, מתוך 37 תקנים במצבת השופטים בירושלים, רק 32 מאוישים. המצב הזה מעמיס על השופטים הקיימים ומאט את קצב הטיפול בתיקים.

סובל הביע את תודתו לנשיאי בתי המשפט המחוזיים האחרים שנענו לבקשה, ולשופטים שהסכימו להגיע ולסייע. "זאת החל מפתיחת שנת המשפט הבאה ביום ראשון הקרוב," ציין.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה