חלם בירושלים: התושבת ש'הפילו' עליה חוב ארנונה בסך 25 אלף ש"ח

$(function(){setImageBanner('6d09a09f-a324-4aa3-9398-db3e5c3d4dc7','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

במשך שלושה חודשים בשנת 2019 התגוררה דניאל חגי בדירה שכורה ברחוב יפו בעיר. לפני זמן קצר, היא קיבלה מכתב מעו"ד עם דרישה לשלם חוב בסך 25 אלף ש"ח של ארנונה על מגוריה באותה הדירה. ומה אומרים בעירייה?

מסמך הדרישה לתשלום 'חוב' הארנונה. צילום: N12

דניאל חגי, סטודנטית לשעבר בירושלים, נקלעה למצב מורכב מול עיריית ירושלים. חמש שנים לאחר שעזבה דירה שכורה ברחוב יפו, בה התגוררה למשך שלושה חודשים בלבד, היא קיבלה תביעה על סך 25,000 שקלים בגין חוב ארנונה - כך נחשף ב-N12.

דניאל, שהייתה בת 21 בזמן השכירות, טוענת כי לא קיבלה כל התרעה על קיומו של החוב לפני הגעת התביעה. "מאז הייתי בקשר עם עיריית ירושלים בשלל נושאים שונים ועניין החוב לא עלה מעולם", סיפרה דניאל בשיחה עם N12. "עברתי בין דירות בירושלים שעליהן נרשמתי כשוכרת, קיבלתי הנחה בארנונה ושילמתי אותה. פתאום ביום בהיר נוחתים עליי עם מכתב מעורך דין וחוב של 25 אלף שקלים שלא שמעתי עליו מעולם לפני כן", היא מתארת.

שבעה חודשים לאחר סיום תקופת השכירות, דניאל ביצעה חילופי מחזיקים לנכס, כך שהדיירים החדשים נרשמו על שם הדירה במקומה ושותפיה. למרות זאת, העירייה טוענת כי לא קיבלה הודעה על סיום המגורים בנכס.

בשיחות עם נציגי אגף הארנונה, דניאל קיבלה הסברים שונים לעיכוב בהודעה על החוב, כולל השפעת מגפת הקורונה על עבודת האגף. היא מביעה תסכול מכך שהעירייה הצליחה לאתר אותה לצורך התביעה, אך לא עדכנה אותה על החוב במשך חמש שנים.

עיריית ירושלים ידועה בהתנהלות בעייתית בגביית ארנונה, במיוחד בדירות שותפים. העיר דורשת תשלום שנתי מראש, גם עבור תקופות שכירות קצרות, והחוב נרשם לרוב על שם אחד השותפים בלבד.

מעיריית ירושלים נמסר: "בהתאם לחוק, בדירות שותפים החוב הוא של כל אחד מהשותפים ביחד ולחוד, גם אם מישהו שילם חלק מהחוב. החוב ממשיך להצטבר כל עוד לא מתקבלת הודעה על עזיבת הנכס. לטענת הפונה היא גרה בנכס שלושה חודשים בלבד. עם זאת עיריית ירושלים לא קיבלה כל הודעה על סיום המגורים בנכס".

"לפנים משורת הדין, העירייה תאפשר לפונה להמציא אישור מבעל הדירה על תקופת שהייתה בנכס (מתאריך כניסה ועד לתאריך העזיבה). לאחר שיועבר אישור שכזה, העירייה תחשב מחדש את סך תשלום הארנונה שעליה לשלם. לאחר הסדרת החוב, העירייה תסיר את שם הדיירת מהתביעה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה