חייל מילואים ירושלמי נעצר בחשד לניסיון רצח ערבים בעיר על רקע לאומני

$(function(){setImageBanner('0de71641-0ca7-4fa3-ba78-8fe8d74f156c','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

החשוד יצא מביתו בליל שבת לפני מספר שבועות כשהוא חמוש בנשק שאותו החזיק במסגרת שירות מילואים, וזאת לצורך מסע חיפושים אחר קורבן ממוצא ערבי לאורך פארק המסילה. משזיהה החשוד קורבן פוטנציאלי, הושיב אותו על ספסל לצד הדרך והחל לתחקר אותו כשהוא מצמיד את הנשק לגופו. לאחר שהחשוד השתכנע כי מדובר בערבי, דרך את נשקו וניסה לירות בו אולם הקורבן הצליח להסיט את הנשק ונמלט מהמקום

מעצר חשוד בטרור (ארכיון). צילום: דוברות המשטרה

היחידה המרכזית במחוז ירושלים, יחד עם שירות הביטחון הכללי, עצרו לאחרונה מילואימניק בן 34 מירושלים בחשד שירה בנשקו הצה"לי לעבר ערבי שפגש ברחוב - על רקע לאומני. מעצרו הוארך מעת לעת ובימים אלו הושלמה החקירה וצפוי נגדו כתב אישום.

"בליל שבת (10-9.8) בוצע ניסיון ירי לעבר עובר אורח בן מיעוטים בפארק המסילה בירושלים", נמסר. "לאחר מספר ימים, ב-15 באוגוסט בפעילות משותפת של שב״כ והיחידה המרכזית במחוז ירושלים, נעצר חשוד בביצוע המעשה, תושב ירושלים כבן 34, חייל בשירות מילואים, אשר הועבר לחקירת שב״כ וימ"ר ירושלים".

"ממצאי החקירה מלמדים כי החשוד יצא מביתו בליל שבת כשהוא חמוש בנשק שאותו החזיק במסגרת שירות מילואים, וזאת לצורך מסע חיפושים אחר קורבן ממוצא ערבי לאורך פארק המסילה", נכתב. "משזיהה החשוד קורבן פוטנציאלי, הושיב אותו על ספסל לצד הדרך והחל לתחקר אותו כשהוא מצמיד את הנשק לגופו".

"לאחר שהחשוד השתכנע כי מדובר בערבי, דרך את נשקו וניסה לירות בו אולם הקורבן הצליח להסיט את הנשק ונמלט מהמקום", הוסיפו. "הקורבן לא נפגע ממעשיו של החשוד ודיווח אודות המקרה למשטרה. בשלב זה, החשוד עבר לחפש אחר קורבן נוסף למעשיו, ופנה אל העוברים והשבים בשאלה היכן יוכל למצוא ערבים. משנואש מלמצוא כזה, שב לביתו".

לפי שב"כ והמשטרה, "בחקירתו טען החשוד כי ביצע 'ירי הרתעתי' לעבר הקורבן, זאת על אף עדויות סותרות שנאספו על ידי חוקרי ימ״ר ירושלים והשב״כ. לאחר שמעצרו של החשוד הוארך מעת לעת תחת צו איסור פירסום שניתן בבימ"ש, הושלמה בימים אלו החקירה בעניינו תוך ביסוס תשתית ראייתית. לפני מספר ימים הוגשה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות לקראת הגשתו של כתב אישום הצפוי נגדו במהלך בימים הקרובים".

עוד נמסר: "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה איום על חיי חפים מפשע הנעשים על רקע גזעני וממניע אידיאולוגי, על ידי מי שהופקד בידיו נשק למטרות הגנה על ביטחון המדינה, ומחשיב אותם למעשי טרור, על כל המשתמע מכך".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה