"זה סופו של הבואש": אחרי שנה של מאבק השר חתם על הצו



החוק החדש מגביל את השימוש באמצעים לפיזור הפגנות • סגן ראש עיריית ירושלים: "צעד חיוני שמגן על שלום הציבור"

השר בן גביר חותם על איסור הבואש | מקור: אבי מוסקוב

די לבואש: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, חתם היום (ראשון) על החוק האוסר שימוש בבואש, צבע וגז מדמיע במסגרת פיזור הפגנות.

עוד בנושא:
כאן קבור ה'בואש': החוק החדש שישנה את הפגנות החרדים
"לא כשר וגם מסריח": הבואש הירושלמי הגיע לכנסת | צפו
הסגן הירושלמי החרדי ניצח: המשטרה תפסיק השימוש ב'בואש'


המהלך מגיע לאחר מאבק שנמשך בשנה האחרונה סביב השימוש באמצעים אלו, בעיקר במהלך הפגנות שהתקיימו בירושלים, ובעקבות טענות לפגיעה בתושבים ובבעלי עסקים המתגוררים ופועלים בסמוך למוקדי המחאה.

בוודאי יעניין אותך:
"די לבואש בשכונות החרדיות": העתירה לבג"ץ של הסגן האגודאי בירושלים
ח"כ פרוש למשטרה: בלי בואש, בבקשה
עם בואש ואגרוף לפנים: צפו - כך פיזרה אמש המשטרה את ההפגנה בכביש בגין
ההפגנה נגמרה, ותושבי מקור ברוך נותרו עם הסירחון. זו פעולת התגמול שהם מתכננים


סגן ראש עיריית ירושלים, צחי ברים, ציין כי "אחרי שנה של עבודה מאומצת נגד השימוש בבואש וגז מדמיע בלב שכונות מגורים, השגנו את השינוי המתבקש. הכלים האלו פגעו באופן קשה במשפחות ובבעלי עסקים תמימים. אני מברך את השר איתמר בן גביר על חתימת החוק - מדובר בצעד חיוני שמגן על שלום הציבור ושומר על שגרת החיים בעיר".

ראש העיר משה ליאון בירך על ההחלטה של השר בן גביר להיענות לבקשתו ולאסור שימוש בבואש בשכונות: ״מדובר בהחלטה חשובה מאוד של השר בן גביר. הבואש גרם לענישה קולקטיבית בלתי מוצדקת ופגע בניקיון עירינו. השר בן גביר הוכיח שגם לאכיפה יש גבולות ותושבי העיר כולה מודים ומעריכים אותו על כך״.

++

להצטרפות לקבוצות ועדכוני "ירושלים החרדית" בוואטסאפ לחצו כאן

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום [email protected]


$(function(){setImageBanner('f65dc095-53f2-4652-ae89-f3bbb1205279','/dyncontent/2026/6/3/bca8a0b1-fd4d-431b-b675-cae5e782dd95.gif',19748,'מתקדמים לכללית',525,78,false,55067,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה