"התעמרות נוראה": שני שוטרים תובעים ממפקד המחוז החדש פיצויים של 3 מיליון ש"ח

$(function(){setImageBanner('f7a80a8b-66b2-4449-a813-0b08f0087304','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

כפיר שי ודוד חנוני, שני פרשים ותיקים במשטרה עם כ-25 שנות שירות, טוענים כי מפקד מחוז ירושלים החדש, ניצב אמיר ארזני, עמד מאחורי מהלך להדחתם ללא סיבה מוצדקת ב-2019. לטענתם, הם הושפלו פומבית וסולקו מתפקידיהם באופן פתאומי ובלתי חוקי

ניצב אמיר ארזני. צילום: דוברות המשטרה

שני קציני פרשים לשעבר הגישו תביעת פיצויים בסך 3 מיליון שקל נגד המשטרה ומפקד מחוז ירושלים הנכנס, ניצב אמיר ארזני. התביעה, שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, חושפת מסכת של התעמרות, פיטורים לא חוקיים ואף חשדות לעבירות פליליות - כך נחשף הבוקר ב'כלכליסט' על ידי העיתונאי עמיר קורץ.

במוקד הפרשה עומד ארזני, שמונה לאחרונה לתפקיד מפקד מחוז ירושלים בתמיכת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. המינוי הסתמך על נכונותו של ארזני לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית לטובת מתפללים יהודים, מהלך שזכה לשבחים מבן גביר.

אולם, התמונה המצטיירת מהתביעה מציגה צד אפל בהתנהלותו של ארזני. כפיר שי ודוד חנוני, שניהם ותיקים במשטרה עם כ-25 שנות שירות, טוענים כי ארזני עמד מאחורי מהלך להדחתם ללא סיבה מוצדקת ב-2019. לטענתם, הם הושפלו פומבית וסולקו מתפקידיהם באופן פתאומי ובלתי חוקי.

הפרשה התגלגלה לפתחה של נציבות קבילות השוטרים והסוהרים, שמצאה פגמים חמורים בהתנהלות המשטרה. הנציבות קבעה כי הליך ההדחה היה בלתי תקין וחשפה חשדות לזיוף פרוטוקולים של שיחות הפיטורים.

למרות הוראות הנציבות להחזיר את השניים לתפקידם, הם טוענים כי נתקלו ב"נקמת המערכת". לדבריהם, הם הועברו לתפקידי סרק, בודדו חברתית, והפכו למטרה להתנכלויות שונות, כולל תלונות סרק למח"ש וחקירות פנימיות שלא הובילו לדבר.

התביעה מתארת כיצד ההתנהלות הזו גרמה לשני הקצינים נזק נפשי משמעותי, שהוביל בסופו של דבר לפרישתם המוקדמת מהמשטרה. הם מאשימים את ארזני כגורם המרכזי מאחורי ההתעמרות שחוו במשך כשלוש שנים וחצי.

הפרדוקס המטריד בפרשה הוא שבעוד שי וחנוני נאלצו לפרוש, ארזני דווקא זכה לקידום משמעותי. הוא הועלה בדרגה פעמיים מאז תחילת הפרשה, ולאחרונה מונה לתפקיד בכיר במשטרה.

בתגובה לפרסום, הסתפקה המשטרה באמירה לקונית כי תגיב לטענות בבית המשפט ולא באמצעי התקשורת. פרשה זו מדגישה את הצורך בבחינה מעמיקה של נהלי המשטרה ותרבותה הארגונית, ומעלה תהיות לגבי מערכת הקידום והאחריותיות בגוף האמון על אכיפת החוק.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה