הפיל הלבן יישאר מול החומות: סאגת 'פנינת ירושלים' מסתבכת

$(function(){setImageBanner('f20ffdc4-b0bb-46e8-a0cc-3e2035604c1f','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

הסכסוך הועבר לגישור משפטי, לאחר שניסיונות קודמים לקדם תוכניות פיתוח נכשלו. בין היתר, נדחו תוכניות להוספת קומות ולבניית מגורי יוקרה בשל מגבלות הבנייה באזור הרגיש סמוך לעיר העתיקה

Djampa via Wikipedia

המאבק סביב גורלו של מבנה "פנינת ירושלים" הנטוש בכיכר צה"ל מקבל תפנית נוספת, שמוסיפה תסכול בעירייה ובקרב תושבי האזור. לאחר למעלה מ-20 שנה של הזנחה, החלטת בית המשפט המחוזי להעביר את המחלוקת בין העירייה לבעלת הנכס להליך גישור מאיימת להאריך עוד יותר את הסאגה המתמשכת.

"זו בשורה מאכזבת", אומר אבי מזרחי, בעל עסק בקניון ממילא הסמוך: "הפוטנציאל כאן עצום, אבל במקום פתרון מהיר, אנחנו שוב בהמתנה. כל יום שעובר פוגע בעסקים ובאיכות החיים באזור."

לפי פרסום ב'מיינט', בכיכר ספרא הוציאו בעבר צו הריסה למתחם, אך הוא בוטל והוקפא, זאת בזמן שהועלו ונדחו תוכניות בנייה שונות עבורו על ידי בעלת הנכס. בין היתר היא ניסתה לקדם תוספת של שתי קומות מעל הבנייה הקיימת, אך הדבר נדחה על הסף בגלל האיסור לבנות מעל לקו גובה חומות העיר העתיקה. גם היוזמה להעניק לה זכויות לבניית מגורי יוקרה בצמוד למלון הקיים (כפי שנעשה במיזמי 'אוריינט' ו'וולדורף אסטוריה') נכשלה. בעירייה היו שמחים להחזיר לשולחן את אופציית ההרס והבנייה מחדש, אך כאמור, לנוכח הכישלונות המתמשכים שלה ושל ועדות התכנון להגיע להבנות והסכמות מול בעלת הנכס, הוחלט להעביר את הנושא להליך של הסכמות בין הצדדים.

בינתיים, המבנה הנטוש ממשיך להוות סכנה בטיחותית ומטרד אסתטי, מזכיר יום-יום לתושבים ולמבקרים את הפוטנציאל הבלתי ממומש של אחד המיקומים המרכזיים בעיר. עבור תושבי ירושלים, ההחלטה להעביר את הסכסוך לגישור מסמנת עוד פרק מתסכל בסיפור שנראה כאילו אין לו סוף.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה