הספרדים עזבו ובמושבה הגרמנית חוששים: הרכבת תיתקע

$(function(){setImageBanner('dfaf6289-4d11-404e-9798-ce9382a075ec','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

בעלי עסקים וחנויות ברח' עמק רפאים שבמושבה הגרמנית בפניה לראש העיר: העבודות יתקעו, ואנו נשלם את המחיר

הרכבת הקלה בירושלים. צילום: חברת כפיר

סוחרי המושבה הגרמנית נגד הרכבת הקלה: במכתב ששוגר לראש העירייה משה ליאון, עליו חתמו בעלי עסקים רבים הפועלים ברחוב עמק רפאים, נטען כי קיים חשש גדול לפגיעה אנושה בפרנסתם. זאת, לאחר שהחברה הספרדית הודיעה על עזיבת פרוייקט הרכבת הקלה, כך נחשב ב'מיינט'. 

במכתבם הם מעלים אפשרות לפיה השלמת הפרויקט עשויה להתקע באמצע, שכן  לאחר הכשרת התוואי על ידי חברת מוריה, כל עוד תימשך המציאות הקיימת בה אין זכיין חלופי לקו לאחר עזיבת חברת קומסה הספרדית - העבודות להנחת המסילות יתעכבו  זמן רב. 

לטענתם, ישאר שביל עפר באמצע הרחוב והזמן המתוכנן לעבודות יתארך. זאת בדומה למה שקרה בהארכת הקו הקיים באזור קריית יובל ואורה, שם הושבתו העבודות למשך חמש שנים.

לטענת בעלי העסקים, "זו לא העת להיכנס להרפתקאות שטרם ידוע מי ישלים אותם, אם בכלל. וכי גם כך המצב קשה לכולנו בפרט בעסקים". 

בעלי העסקים פנו לליאון  בבקשה  להתערב אישיית ולעצור את הדחפורים כל עוד ניתן, כי מהלך שכזה אינו אחראי ולא מקובל עליהם. 

 מהעירייה נמסר בתגובה: "העבודות בעמק רפאים צפויות להתחיל לקראת סוף השנה. העירייה וחברת מוריה נערכים לביצוען תוך צמצום זמן העבודות ככל האפשר מתוך התחשבות בתושבים ובסוחרים, מתן פתרונות להמשך חיי המסחר, ושיתוף הציבור גם בזמן אמת. הסכם נחתם עם זכיין הקו הכחול בדצמבר 2023 והוא פועל במרץ על מנת להשלים את התכנון ולהיערך לביצוע הפרויקט. החלטת הקבוצה הספרדית, שהינה הקבוצה הקטנה מבין הקבוצות המחזיקות במניות הפרויקט, לא משפיעה על העבודות ולוחות הזמנים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה