"היה כאן שיבוש הליכים": משפחת הגיבור יובל קסטלמן ז"ל מערערת על סגירת התיק

$(function(){setImageBanner('ebae0334-260c-4195-810d-11810929ee5b','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

בערר שהוגש על ידי עו"ד דניאל חקלאי, טוענת המשפחה כי קסטלמן עשה כל שביכולתו להבהיר את זהותו כאזרח תמים שניסה לסייע במניעת אסון, אך למרות זאת נורה למוות. המשפחה מצביעה על שורת מחדלים בחקירה ומציגה טענות לשיבוש הליכי חקירה

יובל קסטלמן ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

משפחתו של יובל קסטלמן, שנורה למוות בטעות על ידי חייל המילואים אביעד פריג'ה לאחר שחיסל מחבל בפיגוע בכניסה לירושלים בנובמבר 2023, הגישה ערר ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. הערר מבקש לפתוח מחדש את תיק החקירה שנסגר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ללא ממצאים פליליים.

בערר שהוגש על ידי עו"ד דניאל חקלאי, טוענת המשפחה כי קסטלמן עשה כל שביכולתו להבהיר את זהותו כאזרח תמים שניסה לסייע במניעת אסון, אך למרות זאת נורה למוות. המשפחה מצביעה על שורת מחדלים בחקירה ומציגה טענות לשיבוש הליכי חקירה.

במוקד הטענות עומדת התנהלותו של רב-פקד נדב כוגן מימ"ר ירושלים. לפי הערר, כוגן נחשף לסרטון הירי בקסטלמן זמן קצר לאחר האירוע, אך בחר שלא לפתוח בחקירה פלילית. יתרה מזאת, הוא החליט לשחרר את גופתו של קסטלמן לקבורה מבלי לבצע נתיחה במכון לרפואה משפטית, למרות דיווחים על הימצאות "פרגמנטים מתכתיים" בגופה.

המשפחה מציינת סתירות בעדויות ומידע כוזב שנמסר להם. לטענתם, כוגן מסר להם כי שוחח עם רופאי בית החולים וכי לא נמצאו קליעים בגופה. אולם, עדותו של ד"ר אלון שוורץ, המנתח שטיפל בקסטלמן, סותרת זאת ומאשרת הימצאות רסיסי מתכת בגופה.

הערר חושף גם סתירות בין גרסתו של כוגן לבין עדותו של קצין הביטחון בבית החולים שערי צדק. בעוד כוגן טען ששוחח עם רופאים, קצין הביטחון העיד כי השיחה הראשונה ביניהם התקיימה רק כ-12 שעות לאחר שחרור הגופה לקבורה.

לאור הממצאים הללו, משפחת קסטלמן דורשת מהיועצת המשפטית להורות על פתיחת חקירה פלילית מקיפה נגד הקצין ושאר המעורבים בחשד לשיבוש מהלכי חקירה. המשפחה מדגישה כי רק חקירה יסודית תוכל להוביל למיצוי הדין ולבירור האמת בפרשה הטרגית הזו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה