"היהודים צריכים לפחד ממני": הפרופ' שהצדיקה את הטבח התפטרה מהאוניברסיטה העברית

$(function(){setImageBanner('2a97c8c1-c98f-46a7-8858-5cf14acc72ad','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

לאחר סערה ציבורית: פרופ' נדירה שלהוב קיבורקיאן, שהכחישה את מעשי הזוועה של חמאס בשמחת תורה וקראה לביטול הציונות, לא תלמד יותר באוניברסיטה העברית

האוניברסיטה העברית. צילום: Adiel lo via Wikipedia

פרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן, המרצה מהאוניברסיטה העברית שהתבטאה נגד ישראל והכחישה את טבח 7 באוקטובר, לא תעבוד יותר באוניברסיטה.

לפני מספר חודשים נחשף בערוץ 14 על ידי הכתב ישי פרידמן כי פרופסור נדירה הכחישה את הטבח. בראיון לפודקאסט היא שיתפה כיצד הישראלים מפחדים כשעוברים לידה בזמן שהיא משוחחת בערבית בטלפון. "הם צריכים להיות מפוחדים והם צריכים לפחד, כי פושעים תמיד מפחדים", אמרה והוסיפה כי "הם לא יכולים לקחת בעלות על האדמה שלי, הם לא יכולים להזיז את האנשים שלי, הם לא יכולים להרוג ולא להיות מפוחדים. אז כדאי להם להיות מפוחדים".

בהמשך אמרה כי "זה הזמן לבטל את הציונות. היא לא יכולה להמשיך, היא לא יכולה, זה פלילי. רק בביטול הציונות אנחנו יכולים להמשיך". שלהוב-קיבורקיאן מתחה ביקורת על המדינה ואמרה: "הם ישתמשו בכל שקר - הם התחילו בתינוקות, הם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים, הפסקנו להאמין להם, אני מקווה שהעולם יפסיק להאמין להם".

בעקבות כך התחוללה סערה ציבורית רחבה והיא הושעתה למספר ימים בודדים. בנוסף, היא נעצרה ונחקרה במשטרה. נדירה הוציאה הודעה שהיא מאמינה לנשים והוחזרה לעבודתה.

הבוקר התברר כי יו"ר ועדת המשמעת פרופסור דוד גליקסברג דחה תלונה שהוגשה נגדה. במכתב הדחייה הוא ציין כי דבריה של נדירה היו קשים ודוחים והוא דוחה אותם מכל וכל. יחד עם זאת ציין כי למתלונן אין זכות להגיש תלונה שכן אינו נפגע ישיר מהמרצה.

פרופסור גליקסברג ציין כי פרופסור נדירה פרשה מהאוניברסיטה ולא תלמד יותר החל משנת הלימודים הבאה. כזכור, בשנה האחרונה האוניברסיטה פנתה באופן פומבי ואישי למרצה וביקשה ממנה לפרוש, ונראה שאכן הפרופסור נענתה לפנייה בעקבות הלחצים הרבים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה