הדי הפיצוצים נשמעו בירושלים: כך נראתה נפילת הטיל ליד מודיעין (וידאו)

$(function(){setImageBanner('adae62ce-2409-4145-beaa-c5018eb2e208','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

טיל קרקע-קרקע שנורה על ידי הטרוריסטים החות'ים בתימן לעבר ישראל, העיר יותר ממיליון ישראלים משנתם בשעה 6:32 בבוקר. נזקים קלים נגרמו כתוצאה משברי מיירטים. 9 גברים ונשים נפצעו קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב המוגן. החות'ים טוענים: השגנו טכנולוגיות חדשות, שעוקפות את מערכות ההגנה האווירית של ישראל • צפו בזירת הנפילה

יותר ממיליון ישראלים בשפלה ובגוש דן, כולל תושבי הערים הגדולות רמת גן, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, לוד, רמלה ועוד יישובים רבים נוספים - התעוררו הבוקר בשעה 6:32 למשמע אזעקות. הסיבה לכך היתה טיל קרקע-קרקע שנורה על ידי הטרוריסטים החות'ים בתימן לעבר ישראל, ומסיבה כלשהי צה"ל לא הצליח ליירט אותו. חלק מהאזעקות נגרמו בשל יציאת המיירטים.

הטיל נפל בשטח פתוח ליד מודיעין, מבלי לגרום לנפגעים, בחסדי שמים. שריפה פרצה כתוצאה מהנפילה, והדי הפיצוץ נשמעו היטב ברדיוס של עשרות קילומטרים, כולל בירושלים ובבית שמש. נזק נגרם בתחנת הרכבת במודיעין, כתוצאה משברי טיל מיירט.

הנזק בתחנת הרכבת במודיעין. פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

במד"א עדכנו כי 9 גברים ונשים נפצעו קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב המוגן. פרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבתי החולים שיבא בתל השומר, שמיר אסף הרופא, בלינסון, קפלן ומאירץ.

מכבאות והצלה נמסר כי ארבעה צוותי כיבוי פועלים בשרפה בשטח פתוח ביישוב כפר דניאל, שנגרמה ככל הנראה מחלקי מיירט שנמצאו בשטח השרפה. בשלב זה לא נשקפת סכנה לבתי היישוב.

פיקוד העורף הודיע כי אין שינוי בהנחיות לאזרחים.

בכיר החות'ים נסר א-דין עמר צוטט בכלי תקשורת ערביים: "מערכות ההגנה האווירית כשלו והטיל התימני הגיע. עומק האויב הפך למעשה חשוף לגמרי בפני החות'ים, קודם כטב"מים ועכשיו טילים, ושניהם הגיעו ללא יירוט. העתיד צופן בחובו עוד הרבה הרבה. המתינו להודעה. על האויב הישראלי להימנע מלהסתמך על מערכות ההגנה שלו מעתה ואילך. תימן שיגרה בעבר את כטב"ם יפו ליעדו ותפגע באמצעות אמל"ח חדש בבנק של מטרות אסטרטגיות. האויב לא יכול לחזות את הזמן והמקום של הפעולות הקרובות".

מקורות בתימן מסרו לסוכנות הידיעות 'אל-מיאדין' המקורבת לחיזבאללה, כי תימן השיגה טכנולוגיות חדשות, שחלקן שימשו לתקיפת ספינות קרב אמריקניות בים שלא הצליחו ביירוט. "הצבא התימני לומד היטב את מערכות ההגנה של צבא האויב, כפי שלמד בעבר את מערכות ההגנה של ספינות הקרב האמריקניות בים האדום", טענו. הודעה מפורטת יותר בנושא צפויה בהמשך היום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה