האם אריה דרעי יפרוש מהחיים הפוליטיים?

$(function(){setImageBanner('7efcfde6-a0bf-4d4d-9b66-bb593d3eb30c','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

שמועות עקשניות טוענות שבמוחו של יו"ר ש"ס כבר גמלה ההחלטה: לפרוש. האם זה עומד לקרות?

יור שס הרב אריה דרעי. א' מיכאלי

הוא פורש? בשבוע האחרון קיימו משפחות החטופים הפגנה מול ביתו של הרב אריה דרעי בבית וגן (כן, דרעי כבר אינו מתגורר בהר נוף. הוא עבר לאחרונה לשכונת בית וגן). מטרת ההפגנה דווקא מול ביתו של דרעי, שכידוע אינו נושא בתפקיד מינסטרלי ומעמדו בקבינט הוא בכלל כשל משקיף, ברורה: דרעי נחשב למי שדעתו נחשבת ביותר אצל רה"מ, כך שמטה משפחות החטופים שמבקש להשפיע על נתניהו - מנסה לעשות זאת דרך דרעי.

אך האם הצעד יועיל וישיג את מטרתו? ממידע שאנו מקבלים בימים האחרונים עולה שהתשובה לשאלה הזו מורכבת מאד. לגבי ההשפעה על דרעי - אין ספק שהם הצליחו. דרעי, כך אומר לנו אחד מאלו שנמנים על המעגל הקרוב אליו ביותר, 'לוקח ללב' מאד את מצוקתן של המשפחות, והוא נחוש בדעתו לעשות כל שביכולתו בכדי לקדם עיסקה שתביא, בע"ה, לשחרורם של החטופים - אם כי ברור שלא בכל מחיר. מאידך, לא ברור האם הוא ישאר בתפקידו כך שהוא יוכל, אם בכלל, להפעיל את השפעתו על רה"מ.

מתברר, וזה מה שאנו חושפים כעת, שדרעי ככל הנראה הגיע להחלטה על פרישה מתפקידו בפרט, ומהחיים הפוליטיים בכלל. עם זאת, מקורביו מסבירים שלא מדובר בחדשה דרמטית שבשגרה היתה תופסת את הכותרות למשך יממות. "כל מי שמסתובב ליד אריה יודע שהוא מאס מזמן בחיים הפוליטיים, והארועים האחרונים רק גרמו לצבר שיצר מעמסה על ליבו", אומר לנו האיש שמוסיף כי "מתחת לתדמית הפוליטית של דרעי מסתרר אדם עם לב, שהארועים האחרונים פשוט מייסרים אותו".

לשאלתנו האם יש לו ביקורת על מהלכי המלחמה ועל האופן בו נתניהו מנהל את הארוע הוא סירב להשיב. אך לדבריו, "זה יקרה יותר מוקדם מכפי שאפשר לצפות. הייתי אומר, עניין של ימים".

אז האם דרעי עומד לפרוש, וזאת אחרי שרק לפני עשור הוא ניהל קרב ענקים על מנת לשוב לראשות התנועה ממנה הודח בידי היו"ר הקודם, אלי ישי? להערכתנו, זה לא יקרה 'בימים הקרובים', אך מתישהוא בתקופה הקרובה אנו צפויים לקבל את ההודעה הדרמטית על פרישה.

במידה והדבר יקרה, היחיד שישאר בזירה הפוליטית החרדית מהדור הקודם, יהיה יו"ר דגל התורה, הרב גפני, וזאת אחרי שיעקב ליצמן סיים אף הוא את הקריירה הפוליטית (האיזכור האחרון שהבליח ממנו, אם שכחתם, היה כאשר רכבו הותקף בידי מפגינים נגד הגיוס) כשהוא מעביר את המושכות לידי מי שמסתמן כיו"ר הבא של אגודת ישראל: מוטי בבציק.

תיראו מופתעים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה