בשורה לקשישי ירושלים החרדית: מרכז יום חדש נפתח ברוממה • כל הפרטים

$(function(){setImageBanner('b9a6c232-8c29-4308-bd3d-34c0e69b7cd2','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

המרכז החדש כולל מרכז יום גדול לקשישים תשושים ושני מרכזים בינוניים לקשישים המתמודדים עם מחלות הדמנציה, אלצהיימר וירידה קוגניטיבית. ראש העיר משה ליאון אמר באירוע: "תשומת הלב לקשיש היא חובה מוסרית של כל אחד מאיתנו. אסור לנו להתעלם מהקשישים, בסופו של דבר כולנו נהיה שם"

פתיחת מרכז היום 'משגב לקשיש. ארנון בוסאני

נותנים יד לקשישים: בשבועות האחרונים הושלמה בניית מרכז "משגב לקשיש" ברחוב תובל בשכונת רוממה בעיר. במעמד חנוכת המרכז החדש השתתפו ראש העיר ירושלים משה ליאון, שי דורון נשיא הקרן לירושלים, סגן ראש העיר ישראל קלרמן, המשנה לראש העיר אלחנן גרוסבוים, מנהל מינהל קהילה גיל ריבוש, מנהל אגף מבני ציבור אהרן בן נון ונציג ועידת התביעות ירון מרכוס, נציגי מפעל הפיס ומשפחת פרידמן שהרימה תרומה מרכזית למבנה.

משגב לקשיש היא עמותה ותיקה המעניקה שירותים מגוונים ומקצועיים לאלפי קשישים מהאוכלוסייה הדתית/חרדית בירושלים ובפריפריה. הקמפוס החדש שבנייתו הושלמה בשבועות האחרונים ברחוב תובל כולל שלשה מרכזי יום לגיל השלישי: מרכז יום גדול לקשישים תשושים ושני מרכזים בינוניים לקשישים המתמודדים עם מחלות הדמנציה, אלצהיימר וירידה קוגניטיבית.

המרכזים מותאמים לאורח חייו ולתרבותו של הקשיש הדתי-חרדי.

מרכזי היום נבנו באופן חדשני, והם מנוהלים באמצעות אנשי מקצוע מהמתקדמים בתחום. המרכזים מציעים לקשיש סדר יום חוויתי, גדוש, פעיל ומאתגר, הכולל: הסעות, ארוחות בוקר וצהרים מזינות, מערך עשיר של חוגים וסדנאות, תוכניות תרבות, תוכניות אמנות, ספורט, מוסיקה ועוד, לצד השגחה סיעודית וטיפולית.

ראש העיר משה ליאון העלה על נס את חשיבות ההשקעה ותשומת הלב לקשישים. "אנחנו מתפללים, אל תשליכנו לעת זקנה ככלות כוחנו אל תעזבנו. אנחנו אמנם מבקשים את זה מהקב"ה, אבל זו קריאה מוסרית גם לנו. אסור לנו להתעלם מהקשישים, בסופו של דבר כולנו נהיה שם, והקשישים הם האבות והאמהות שלנו, ואנחנו מחויבים בכבודם. מדובר בדור המייסדים שבזכותם אנחנו כאן, אנשים שהקריבו ובנו את הארץ הזו כדי שאנחנו נוכל לחיות כאן בשלום ובשגשוג, אנחנו חייבים להכיר להם טובה ולעשות הכל על מנת שיזדקנו בכבוד".

הגב' תמר שיף, מנכ"לית עמותת "משגב לקשיש" פתחה את המעמד: "זה היום עשה ד' נגילה ונשמחה בו" ו"שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", והודתה בשמה ובשם הקשישים בירושלים לכל השותפים בפרויקט חשוב זה, המהווה בשורה פורצת דרך לקשישי ירושלים ולבני משפחותיהם.

בדבריה הדגישה הגב' תמר שיף כי מרכזי היום מהווים את אחד השירותים העיקריים במסגרת הקהילה לקשישים מוגבלים, תשושים ותשושי נפש. המרכזים משפיעים על איכות החיים של האוכלוסייה המזדקנת, על בריאותם ורווחתם האישית. כמו כן מקילים המרכזים מהעול הכבד המוטל על בני המשפחה.

גב' תמר שיף הודתה לראש העיר, מר משה ליאון, למנכ"ל העיריה, לחברי מועצת העיר, למנהל האגף למבני ציבור ולמנהל מנהלת מבני דת, למנכ"ל אגף הרווחה ולאנשיו, למוסד לביטוח לאומי, לקרנות המוסד לביטוח לאומי, לקרן לירושלים, למפעל הפיס, לוועידת התביעות, לקרן ווינברג ולתורמים הנכבדים משפחת פרידמן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה