בעקבות המתיחות הבטחונית: ישיבת גור מחצור עוברת לירושלים

$(function(){setImageBanner('1f371b70-d58d-4e4c-a27e-9623555ee7e7','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

בעקבות האיומים האחרונים והחשש להידרדרות בטחונית, התקבלה בחסידות גור החלטה: הישיבה הוותיקה בחצור הגלילית עוברת לירושלים

האדמור מגור בחצור. המצלם

בחסידות גור לא מחכים  להנחיות פיקוד העורף, והיום (ה) נפלה בחסידות ההחלטה הדרמטית לפיה ישיבת 'שפתי צדיק' הוותיקה תעבור מחצור הגלילית לירושלים. זאת, נוכח ההידרדרות הבטחונית והחשש ממתקפה שתגיע ככל הנראה מצפון.

ישיבת 'שפתי צדיק' (על שמו של הצדיק מפילץ, גיסו של ה'שפת אמת') נוסדה עוד בשנת תשל"ז, והוקמה עם תחילת התיישבותה של הקריה החסידית בחצור. בראש הישיבה עומד הרה"ג ר' אשר נייהוז שליט"א, ומנהל הישיבה הוא הרב חנוך אייזנברג. 

הישיבה נחשבה לאחת מישיבות הדגל של חסידות גור, ובשנים האחרונות הוקמה לצידה הישיבה הגדולה בראשה עומד איש אמונו של האדמו"ר שליט"א ויו"ר הועדה החינוכית של החסידות - הרב אברהם בנימין זילברברג. בשיא פריחתה, זכתה הישיבה לביקוש רב כאשר טובי הבחורים בגור קיימו בעצמם 'הוי גולה למקום תורה' והם הרחיקו עד לחצור הגלילית בכדי ליהנות מאווירתה הייחודית של הישיבה הגלילית.

אך בשנה האחרונה, מאז החלה ההידרדרות הבטחונית בצפון ובדרום, הורה האדמו"ר שליט"א לבחורי הישיבה - כמו גם לתושבי הקריה -  להתפנות מהישוב, והישיבה שכנה במשך זמן החורף בבית המדרש הגדול של גור בירושלים.

עתה, לקראת שנת הלימודים החדשה, העתיקה הישיבה הקטנה את מושבה מחצור לבית שמש, ואילו הישיבה הגדולה המשיכה לפעול בחצור לאחר שהיא מוגנה כנדרש.

אך היום, כאמור, הורה האדמו"ר מגור שליט"א על פינויה. גורמים בחסידות מסרו כי הישיבה עוברת לירושלים, כאשר נעשים מאמצים למצוא עבורה מבנה מתאים, וזאת מתוך הנחה שהיא לא עומדת לשוב בתקופה הקרובה - אם בכלל - למקום משכנה הקבוע.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה