בלתי נתפס: מפקד היס"מ השתמש באגרופן כדי להכות מפגינים

$(function(){setImageBanner('d3a41eaf-792d-43b9-b865-1734f886b245','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) החליטה להעמיד לדין משמעתי את סנ"צ שחר מחסומי, מפקד יחידת יס"מ ירושלים לשעבר, בעקבות תיעוד שבו הוא נראה מכה באכזריות מפגין בבטנו. בחקירה התברר: הוא לא היחיד

סנ"צ שחר מחסומי, מפקד יס"מ ירושלים לשעבר. צילום: דוברות המשטרה

סנ"צ שחר מחסומי, מפקד יחידת יס"מ ירושלים לשעבר, צפוי לעמוד לדין משמעתי בעקבות אירוע חמור שהתרחש לפני כשנה. במהלך פיזור הפגנה של הפלג הירושלמי בכניסה לבירה, תועד מחסומי מכה מפגין חרדי בבטנו באמצעות טבעת אגרופן - אמצעי תקיפה שאינו מאושר לשימוש בפיזור הפגנות.

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירה מקיפה בעקבות האירוע. ממצאי החקירה חשפו תמונה מדאיגה: לא רק מחסומי, אלא עשרה שוטרי יס"מ נוספים אימצו את השיטה, רכשו טבעות אגרופן, ועשו בהן שימוש נגד מפגינים. בעקבות זאת, הוחלט להגיש כתב אישום משמעתי נגד מחסומי.

מאיר גרוסברד, המפגין שנפגע, תיאר את האירוע בכאב: "הרגשתי אגרוף מטורף בבטן, קרסתי על הרצפה. זו הייתה התעללות לשם התעללות". הוא הוסיף כי המכה הותירה סימנים למשך שבוע, וכי חש סכנת חיים ממשית. "הוא יכול היה להרוג אותי עם מכה לחזה", אמר גרוסברד.

ארגון "בצלמו", שהגיש תלונה למח"ש בעקבות האירוע, בירך על ההחלטה לפתוח בהליכים נגד הקצין. עו"ד מיכאל ליטווק, היועץ המשפטי של הארגון, הדגיש: "זכותה וחובתה של משטרת ישראל לאכוף את החוק, אך זאת בצורה חוקית וללא אלימות פיזית". הוא הוסיף ביקורת על היחס המפלה כלפי מפגינים חרדים, וקרא להמשך המאבק נגד אלימות משטרתית בלתי מוצדקת.

בתגובה, מסרה המשטרה כי "בניגוד לנטען, לא מדובר בשיטה, ולא מדובר ב'טבעת אגרופן'". המשטרה הדגישה כי מחסומי כבר עבר לתפקיד אחר, וכי המקרה מטופל בהליך משמעתי פנימי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה