בהלה במחסום: האם יש אמת בשמועות על מכוניות תופת שהיו בדרכן לירושלים? (וידאו)

$(function(){setImageBanner('30d013a8-9e3b-4cb6-a576-b7c12538f3f6','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

אחד הכתבים הצבאיים פרסם הלילה כי "2 רכבים נתפסו באזור חיזמא שליד ירושלים, עם מטעני חבלה ונשקים. המחבלים שהיו בהם קודם לכן טרם נלכדו, סריקות אחריהם". ההודעה גרמה לבהלה גדולה, במיוחד לאחר ניסיון פיגוע התופת הכפול שאירע בגוש עציון בליל שבת. אבל מה היה מקור השמועה?

זירת פיצוץ מכונית התופת בתחנת הדלק בצומת הגוש. צילום: כבאות והצלה

אמש בשעת לילה מאוחרת, פרסם אחד הכתבים הצבאיים כי "2 רכבים נתפסו באזור חיזמא שליד ירושלים, עם מטעני חבלה ונשקים. המחבלים שהיו בהם קודם לכן טרם נלכדו, סריקות אחריהם".

ההודעה גרמה לבהלה גדולה, במיוחד לאחר ניסיון פיגוע התופת הכפול שאירע בגוש עציון בליל שבת. כזכור, בתחילה התפוצצה מכונית תופת בתחנת הדלק בצומת הגוש. לאחר הפיצוץ, מחבל יצא מרכב אחר וניסה לתקוף את הכוחות - וחוסל. בזמן שהלוחמים ירו לעבר המחבל, נפצע מפקד חטיבת עציון באורח קל. בנוסף נפצעו קצין לוחם נוסף באורח בינוני וקצין במילואים המשרת כרבש"ץ אחד היישובים הסמוכים באורח קל. דקות אחדות לאחר מכן, ביישוב כרמי צור, מחבל נוהג ברכב תופת חדר את מחסום הכניסה. סייר הביטחון פתח במרדף רכוב, התנגש ברכבו של המחבל ולאחר מכן פרק מהרכב וחיסל אותו. במהלך חילופי האש התפוצץ מטען שהיה ברכב המחבל.

לאחר זמן קצר התברר כי אין אמת בשמועה על מציאת מכוניות תופת בחיזמא. עוברי אורח שראו בדיקת חבלן שגרתית שנערכה לרכבים במחסום, פירשו אותה באופן לא נכון, ומשם הדרך היתה קצרה להפצת השמועה נטולת הבסיס. רק נותר לתהות, מדוע כתב צבאי, שאמור להיות נגיש למקורות אמינים ולבדוק היטב את המידע שהוא מקבל, עורר בהלה באופן חסר אחריות שכזה. 

צפו באירוע במחסום חיזמא:


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה