בגלל הפגנות הקיצוניים והמלחמה: עיכוב דרמטי בהשלמת קווי הרכבת הקלה

$(function(){setImageBanner('cc9da958-805d-4478-9ced-375ae8b01d67','/dyncontent/2024/11/5/b6a699b5-0e25-4885-98cf-feb74734d05e.jpg',18660,'עליון ענק חשמלאי מרכז חרדי',525,78,false,55066,'Image','');})

הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים יתעכב בשנתיים מהמועד המתוכנן. גם הארכת הקו האדום לנווה יעקב ועין כרם נדחתה בשנה וחצי. הנתונים החדשים התפרסמו במסגרת דרישה חדשה של המדינה

הקו הכחול של הרכבת הקלה ברחוב המלך ג'ורג'. הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה

תושבי ירושלים יאלצו להמתין זמן רב יותר מהצפוי עד להשלמת פרויקטי הרכבת הקלה בעיר - כך פורסם הבוקר ב'כלכליסט'.

על פי נתונים חדשים שפורסמו במסגרת דרישת המדינה מחברות התשתית הממשלתיות, הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים צפוי להיפתח בשני שלבים: החלק הראשון יחל לפעול במרץ 2026, בעוד החלק השני, שהושפע מהפגנות הקיצוניים באזור בר אילן, יושלם רק בתחילת 2027. זאת, למרות שבמקור הקו היה אמור להתחיל לפעול בתחילת 2025.

גם הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה לשכונת נווה יעקב ולעין כרם צפויה להסתיים באיחור משמעותי. על פי הנתונים החדשים, הפרויקט יושלם בינואר 2025, עיכוב של שנה וחצי מהתכנון המקורי.

המלחמה המתמשכת הכניסה את כלל פרויקטי הרכבת הקלה בירושלים למצב של חוסר ודאות. המחסור בפועלים והקושי בהבאת אנשי מקצוע מחו"ל פגעו משמעותית בהתקדמות העבודות בקווים האדום והירוק. בנוסף, עליית פרמיית הסיכון של ישראל הרחיקה חברות זרות שהיו אמורות לקחת חלק בפרויקט הקו הכחול, שאמור להתחיל לפעול ב-2032. כעת, הזכיין המורכב מדניה סיבוס ודן נאלץ לחפש ספק קרונות חדש.

הנתונים החדשים התפרסמו במסגרת דרישה חדשה של המדינה, שנכללה בחוק לקידום תשתיות לאומיות משנת 2023. החוק מחייב את החברות הממשלתיות לפרסם מדי רבעון את לוחות הזמנים המשוערים לסיום הפרויקטים, במטרה להגביר את השקיפות ולאפשר מעקב ציבורי אחר התקדמות העבודות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה