"איך זכיתי במתנה יפה כמוך?" • אלפים רבים ליוו למנוחות את הירש גולדברג-פולין הי"ד

$(function(){setImageBanner('c2e9cec4-b872-432a-871c-25fc710633e7','/dyncontent/2024/6/9/cf98dfec-78a0-42f1-bab3-156d5c7da59e.jpg',18030,'שפע אייטם כתבה ',525,78,false,55066,'Image','');})

אלפים עמדו עם דגלי ישראל לאורך מסע הלווייתו בעיר • ג'ון, אביו של הרש, ספד לבנו: "הרש תמיד השתמש בחוכמה שלו. הוא היה אהבתי. כשהוא היה בן שבע סיפרנו לו שאנחנו עושים עלייה. אמרנו לו שהשם 'הירש' יהיה קשה לישראלים, ושאלנו אם ירצה להחליף או אולי כינוי. הוא אמר בביטחון 'אני הירש, והישראלים יתמודדו'..."

הלווייתו של הירש גולדברג-פולין. פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

אלפים רבים הגיעו היום (שני) לירושלים כדי ללוות למנוחות את החטוף הירש גולדברג-פולין, שנרצח בשבי על ידי מחבלי חמאס. הירש נטמן בהר המנוחות בגבעת שאול, ונשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע בהזמנת המשפחה ונשא דברי הספד. אלפים עמדו עם דגלי ישראל לאורך מסע הלווייתו בעיר.

ג'ון, אביו של הירש, ספד לבנו: "הרש תמיד השתמש בחוכמה שלו. הוא היה אהבתי. כשהוא היה בן שבע סיפרנו לו שאנחנו עושים עלייה. אמרנו לו שהשם 'הירש' יהיה קשה לישראלים, ושאלנו אם ירצה להחליף או אולי כינוי. הוא אמר בביטחון 'אני הירש, והישראלים יתמודדו'."

"הירש, אני מצטער. אנחנו מצטערים. אנחנו נכשלנו, אתה לא נכשלת. אתה היית דוחף חזק יותר, ואנחנו נדחוף כדי שהמוות שלך ושל כל החיילים לא יהיה לשווא. נחזיר הביתה את החטופים הנותרים. קיבלנו אלפי הודעות סליחה ועוד לא אבדה תקוותנו. החיים שהיו לנו איתך היו ברכה ועכשיו נעבוד כדי שהמורשת שלך תהיה ברכה. אני אוהב אותך", אמר.

אימו רייצ'ל אמרה: "היה לי זמן רב לחשוב על הירש, דבר אחד שחשבתי עליו היה איך מכל האימהות בעולם זכיתי במתנה יפה כמו הירש. מה עשיתי? הירש לא היה מושלם, אבל הוא היה הבן המושלם עבורי. אני מוקירה תודה לאלוקים. במשך 23 שנים הייתה לי פריווילגיה להיות אמא של הירש, אפילו שרציתי שזה יהיה ליותר זמן".

הנשיא הרצוג אמר בדבריו: "אני מבקש סליחה. ממך, כרמל, אורי, עדן, אלמוג ואלכס. אני מבקש סליחה בשם מדינת ישראל. סליחה שנכשלנו בהגנה עליכם במחדל הנורא של 7 באוקטובר. סליחה שנכשלנו בהשבתכם הביתה בשלום".

הירש נולד בארה"ב ועלה עם משפחתו לישראל ב-2008. ב-7 באוקטובר הוא בילה במסיבת הטבע ברעים, ונחטף מ"מיגונית המוות". כחודשיים לפני הירצחו בשבי פורסם סרטון, באישור המשפחה, שבו נראים מחבלי חמאס מובילים אותו ושלושה חטופים נוספים לטנדר שלהם.

אמש ליוו אלפים את החטופים אלמוג סרוסי, עדן ירושלמי, אורי דנינו ואלכס לובנוב בדרכם האחרונה. אימו של אלמוג, נירה, ספדה לו: "בן יקר שלי, אהוב שלי. כמה התפללנו לחבק אותך, לראות את החיוך שלך. קיווינו לראות אותך שמח, מוקף במשפחה וחברים, אבל הופקרת, יום-יום".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה