"אוהב ישראל": מה כתב שר החוץ של דרום סודן בין אבני הכותל? (וידאו)



במהלך ביקורו בישראל נשא תפילה ברחבת הכותל והביע תמיכה פומבית במדינת ישראל • "אנו עומדים בסולידריות עם העם היהודי"

הקרן למורשת הכותל

טוב שיש גם כאלה: שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של דרום סודן, ד"ר ג'יימס פיטיה מורגן, הגיע היום (ראשון) לביקור ותפילה ברחבת הכותל המערבי במסגרת ביקורו המדיני בישראל.

עוד בנושא:
אחרי סערת המינוי: מה כתב ראש המוסד החדש בפתק שהטמין בכותל בביקורו הראשון?
חוזרת לכור מחצבתה: האבן מהכותל שהוצבה עשרות שנים בקריה בתל אביב
מזהים בתמונה? המתנה החריגה שקיבל נשיא ארגנטינה כשנפרד בכותל


את פניו קיבלו רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ, ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי, מרדכי (סולי) אליאב, שסקרו בפניו את תולדות הכותל המערבי ומשמעותו לעם היהודי, והודו לו על יחסי הידידות בין דרום סודן למדינת ישראל ועל תמיכת מדינתו בישראל.

במהלך הביקור אמר שר החוץ כי "נולדתי וגדלתי במשפחה נוצרית, וכל חיינו למדנו מתוך התנ"ך על ההיסטוריה של העם היהודי, על הסבל שעבר, אך גם על הניצחונות הגדולים שלו. למדנו כי הבטחתו של אלוהים לעם היהודי היא נצחית – הוא מעולם לא נטש אתכם, וממשיך לעמוד לצדכם עד היום הזה".

עוד הוסיף כי "גם ברגעים של קושי, אסור לאבד את התקווה. אתם עם מבורך ונבחר, וירושלים היא ביתו של אלוהים. ההיסטוריה המשותפת שלנו, החל מיציאת מצרים ועד ימינו, היא תזכורת בלתי פוסקת לכך שהעם היהודי תמיד יישאר ותמיד ינצח".

רב הכותל ושר החוץ נשאו פרק תהילים ותפילה מיוחדת לשלום המדינות והעמים, ולאחר מכן הטמין שר החוץ פתק בין אבני הכותל.

בסיום הביקור חתם שר החוץ בספר המבקרים וכתב: "אני שמח להיות כאן היום יחד עם כל חברי המשלחת שלי מדרום סודן. אנו, בדרום סודן, עומדים בסולידריות עם העם היהודי ועם מדינת ישראל. תמיד נתפלל לשלום, לאהבה ולשגשוג של הארץ הקדושה הזאת".

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

להצטרפות לקבוצות ועדכוני "ירושלים החרדית" בוואטסאפ לחצו כאן

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום [email protected]


$(function(){setImageBanner('2fd52013-ff97-4734-b7c8-415ad29da19b','/dyncontent/2026/6/3/bca8a0b1-fd4d-431b-b675-cae5e782dd95.gif',19748,'מתקדמים לכללית',525,78,false,55067,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה