אחרי פינוי הנתיב בשדרות בגין: הפרויקט הגדול מתקדם לשלב הבא
22.06.26 / 11:24
מקטע מרכזי בין ליפתא לגולדה מאיר עבר לשלב ביצוע חדש • ארבעה נתיבים צפויים להיפתח לתנועה בתוך כחודשיים
בתכנון: ארבעה נתיבים ונת"צ. שלב נוסף בפרויקט התחבורה הגדול בשדרות בגין הושלם, ובסוף השבוע האחרון הופעל הסדר תנועה חדש במקטע שבין מחלף ליפתא לשדרות גולדה מאיר, כחלק מהמשך העבודות להקמת נתיב תחבורה ציבורית לאורך הציר המרכזי בירושלים.
עוד בנושא:
תזכורת, עד שעה לפני שבת: עבודות תשתית ועומסי ענק יחסמו את ירושלים
"שנה פלוס" של עבודות: השינוי הענק בלב השכונה החרדית בירושלים
הכרזה דרמטית בתחום התחבורה: כך יקצרו תושבי גוש עציון את הדרך לירושלים
משרד התחבורה ועיריית ירושלים, באמצעות חברת מוריה, השלימו את העבודות בצדו המזרחי של המקטע, שכללו עבודות חציבה, כיסוי וחיפוי, הטמנת תשתיות והכשרת התוואי לקראת המשך ביצוע הפרויקט.
בוודאי יעניין אותך:
דרך התנ"ך: השם החדש שאושר לציר ההיסטורי העובר בירושלים
הסדר התנועה החדש נועד לאפשר את העבודות בצדו המערבי של המקטע במהלך החודשים הקרובים. לפי לוחות הזמנים שנקבעו, העבודות באזור צפויות להימשך עד חודש ספטמבר.
במשרד התחבורה ובעיריית ירושלים מציינים כי בתוך כחודשיים צפוי המקטע להיפתח לתנועה מלאה בארבעה נתיבים. בהמשך יבוצעו עבודות נוספות ובהן הנפת גשרים והקמת שבילי אופניים כחלק מהרחבת מערך התחבורה והנגישות לאורך הציר.
לקראת ביצוע העבודות הבאות צפויות סגירות תנועה נקודתיות, כאשר הודעות בנושא יימסרו לציבור מראש.
פרויקט הנת"צ בשדרות בגין נועד להוסיף נתיב תחבורה ציבורית לאורך הציר, לשפר את מהירות ואמינות קווי האוטובוסים, לחזק את הקישוריות בין שכונות ירושלים ולצמצם את עומסי התנועה. השלמת כלל העבודות בפרויקט מתוכננת לרבעון הראשון של שנת 2027.
